søndag 10. februar 2008

Kur tid allerede..

Sist helg tilbrakte jeg noen dager på sykehuset. Var litt guffen og sliten, og trengte hjelp til å komme meg igjennom de dagene med infeksjon. Ble skrevet ut i begynnelsen av uka hvor jeg fortsatte behandlinga hjemme.
Det har fungert helt ok. Formen har ikke blitt bedre, men jeg er ikke blitt verre heller.

I morra starter jeg opp kur på sykehuset igjen. Hvertfall 12 dager med behandling. Men denne gangen prøver vi noe helt nytt. Nå har jeg jo allerede stått 2 uker på en type antibiotika, og de neste to ukene prøver vi to andre antibiotika. Egentlig var planen at vi skulle kjøre alle tre sammen, men så fant vi ut vi skulle prøve å dele de opp litt. Den ene typen antibiotika er den samme gamme som alltid, men så prøver vi en som jeg har fått tidligere med varierende hell... Når jeg har fått den sammen med to andre har den fungert. Men når jeg kun har fått den med den ene, har ikke effekten vært så god. Men kanskje dette opplegget kan fungere.

Grunnen til at jeg ikke får tre på en gang, er at det er så utrolig tøft for kroppen min.. Og på slutten av en sånn kur med 3 stykker, ja da kommer alt i retur i alle ender..

Det er egentlig litt for tidlig å starte kur. Ca 3 uker for tidlig. Men formen tilsier ikke at jeg bør vente så veldig mye lengre. Da ender jeg bare opp med en skikkelig infeksjon, og det er ikke noe særlig..

Håper denne kuren med nytt valg av antibiotika har god effekt, samt at jeg slipper unna de verste bivirkningene som jeg har hatt tidligere. Men jeg tviler litt på det. Nå reagerer jeg selv på en enkel snill antibitika kur, så da kan jeg bare tenke hvordan det blir med en hestekur..

3 kommentarer:

Rune Eide sa...

Lykke til med kuren - all mulig medfølelse vet av egen erfaring at langvarige antibiotikakurer kan være noe "dritt" (Vis du orker det - se Tx-bloggen min fra mars/april i fjor).

Anonym sa...

Skitt au!
Åshild

Annika sa...

Lukke til med kuren! Tenker på deg, og håper å sjå deg på forumet likevel:)