tirsdag 2. september 2008

Husarbeid.

Det regner. I bøtter og spann. Egentlig skulle jeg vært på kurs med Turbo, men kursing utendørs er nok ikke det som står høyest på ting jeg bør gjøre akkurat nå. Så mannen fikk dra alene.

Tenkte jeg skulle være flink pike og gjøre litt huslige syssler. Sånt har jeg omtrent ikke drevet med det siste halve året. Og jeg skulle nok bare latt hver i dag også.

Neste uke kommer kooridantoren i min individuelle plan hjem til meg på møte. Vi skal se om det ikke er noen grep vi kan gjøre sånn at hverdagen min blir ennå enklere. Det letta noen kg fra skuldrene bare det å ta opp kontakten igjen. Blir spennende å se hva vi kan få til for noe.

Ellers er jeg også kommet i gang med manuell terapien. Pustemusklaturen min har jobbet hardt i sommer, det kunne han godt kjenne. Det at jeg har en del vondter i lungene gjør at jeg ikke så godt kjenner at jeg har vondt i rygg og skuldre. Selv om vi snakker ganske store spenninger og låsninger. Vet ikke helt hva det sier mest om; tillstanden i lungene, det å bli vant til at ting er vondt, eller meg som person. Sikkert litt av alt.

Der hvor de satte inn veneporten er det ett sår. En liten cm2 stort, men litt dypt. Legen min ville ha en titt på det, så jeg var en snarvisitt innom sykehuset i dag. Snarvisitt og snarvisitt. Satt vel der en drøy halvtime. Snakket litt om medisineringa, den runden jeg har hatt i sommer, og planene videre. Det blir å ta en uke av gangen. Går litt på kortisonen om dagen, men om en ukes tid skal dosen ned på vedlikeholdsdose igjen. Hvis formen er ok da, fikk kjenne litt på det selv...

Må prøve å balansere mellom det å være i aktivitet og det å ikke slite meg ut. Fryktelig vanskelig det der. Spessielt når det er så lite å gå på. Planen er å gå med hesten 20 minutter hver dag fremover. Ikke mer, ikke mindre. Når jeg går med hesten så glemmer jeg at jeg egentlig ikke orker å gå, men gjør det på ren vilje. Blir helt oppslukt i det hesten gjør, så da gir jeg det lille ekstra som pusher lungene. Utrolig god drenasje effekt, samt at det holder lungene mine i gang.

1 kommentar:

Marie sa...

*Klemme*
Du er så flink Klara!