søndag 12. oktober 2008

Sliten, men bedre.

Jeg har ett håp om å hjem i morgen, men skal vel være glad hvis det blir på tirsdag. Astmadryppet har gjort at det har sluppet litt taket rundt lungene mine, og alt grapset kommer lettere opp. Nå kan jeg kontrollere tid jeg skal starte hosten, men avslutningen er det så som så med. Der må jeg ennå ha hjelp av smertelindring.

Dagene går med til:

Stå opp i 9 tiden:
Hoste av anstrengelsen å sette seg opp
Toalett tur
Innhalering og drenering
Frokost i 11 tiden
Totalt utslitt etter denne morgenstarten

Frem til i 1 tia:
Ny runde på toalettet
Innhalering, drenering -> hosting
Mat når smertelindringen virker
Totalt utslitt til neste runde

Som starter i 5 tiden:
Innhalering, drenering-> hosting
Mat(?) hvis jeg orker
Totalt utslitt til neste runde..

Som starter i 10-11 tia:
Tur på toalettet
Innhalering, drenering -> hosting
Kattevask (orker det kun på kvelden)
Mat

I dag har jeg klart å putte inn en ekstre runde med ukontrollert hoste, jippi (tørt).

Dagene blir ufattelig lange da jeg omtrent ikke orker å gå mer ut av senga en nødvendig for å komme til badet. Dreneringen prioriteres og MÅ gjennomføres. Heldigvis har det gått litt lettere i dag. Men det tar alt av krefter og litt til. I dag var første gangen mannen var på besøk siden jeg ble lagt inn på torsdag, hyggelig å se noe annet enn folk i gule frakker. Vi pusser opp hjemme og det var en del ting som måtte i orden før helga samt siste dag i elgjakt. Litt trist, men sånn er det bare. Heldigvis har sykepleierene alltid litt ekstra tid til overs. Og kommer gjerne innom bare for å ha en prat hvis det blir rom for det. De er til og med ganske flinke til å prate om hest, de ser at det får tankene mine vekk fra alt dette som er.

I morra er planen å kutte ned på smertelindringen, men vi får se. Planen min er vel egentlig å reise hjem, men det høres ikke ut som om det er noen andres plan.

Har egentlig to møter i morra som jeg må gjennomføre. Mulig det ene møtet må bli på sykehuset. Det andre får jeg bare droppe.

1 kommentar:

Bibbis historia sa...

Stå på dig Klara, snart är du hemma och i stallet igen. Har ofta andra planer än mina läkare och sjuksköterskor, ibland fungerar min plan *ler* ibland inte, men man måste ha tron att ens egen plan ska fungera.*ler* Känns i alla fall då som man har lite kontroll fast man egentligen inte har det.
Kramar och krya på dig.