tirsdag 3. august 2010

14 dager med kur blir til hvertfall17.

GRMF!
Eller egentlig ikke. Er jo ikke i form til de store sprellene uansett. Har ikke vært ute av sykehuset på mange dager, så det er ikke så rart at jeg ikke slipper hjem når den "egentlige" kuren skulle være ferdig i morgen. Det går fremover etter komplikasjonene i sist uke. Ikke sånn stormende, men sånn litt etter litt. I dag tenkte jeg å prøve meg på en kjøretur med venninne, så får vi se hva jeg tåler.

Pusten er veldig tung. Før fysio, under fysio og etter fysio. Det er så viktig å få slimet ut av lungene. Og denne gangen er det CT bevis på at det er mye der. Og dessverre sliter jeg litt med å få det ut. Men vi jobber og jobber. To timer aktiv fysioterapi hvor det kjennes ut som om lungene får innvendig juling. Mens det eneste vi gjør er å fokusere på riktig pustemønster, pusteteknikker og fylle områder som ikke er så lette å fylle.

Videre plan nå er å se det ann til fredag. Om jeg er i form til å slippe ut da. De vil være svært forsiktige med å slippe meg ut for tidlig denne gangen, så det blir spennende å se hva de sier. For meg er det viktigste at jeg blir kvitt denne ekle lungebetennelsen som virker så ustabil. Så spiller det mindre rolle om jeg må være her to eller fire uker..

Ingen kommentarer: