mandag 29. mars 2010

Transplanterte som blogger.

Det er tøffe dager her om nå. Og innimellom er det sånn at jeg nesten ikke kan skjønne at det er mulig å få en bedre hverdag. Nå om dagen bruker jeg disse fire bloggene for å virkelig se at det er mulig. At det finnes en løsning. For meg er disse bloggene drivkraften for å fortsette og fortsette når det nesten ikke virker mulig å fortsette mer.

Frisk Pust
Truls som skriver mye om organdonasjon og viktigheten rundt dette. Selv lungetransplantert for snart(?) 3 år siden. Han gjør en enorm innsats som foregangsmann for transplanterte! Har samme grunnsykdom som meg.

Spor av Åshild
Åshild kommer med små hverdagsglimt og gode ord. Og alvor innimellom. Er lungetransplanert for noen månder siden. Har fulgt Åshilt i hele hennes prossess, noe som gjør det veldig spesielt. Har også samme grunnsykdom som meg.

Å leve med hjertesvikt
Roar er vel den som har bloggest kortest av disse. Og lært meg så mye. Ærlige innlegg og gode kommentarer. Det var til slutt en hjertesvikt som gjorde at han trengte nytt hjerte. Det har han vel hatt i ett halvt(?) år nå.

Tilsamans med mitt nya hjärta
Godeste Bibbi som jeg leser igjen og igjen. Gjennom bloggen har hun hvertfall lært meg noe om det å være kvinne med hjertesykdom. Itillegg gjør hun ting som vist nok ikke skal være mulig for en med transplatert hjerte... Jeg kan nesten ikke vente med å se hva som kommer.

Takk for at dere skriver. At dere gir informasjon og innsikt som en som står på venteliste ikke klarer å alltid formidle på en like god måte fordi kreftene ikke er der. At dere gir mot selv om dere kanskje ikke er klar over det. Og ikke minst trøkker opp en sti som kan virke uoverfremkommelig. Og i tillegg er dere med på å sette fokuset på organdonasjon. Noe som er livreddene.

1 kommentar:

Bibbis historia sa...

Takk älskade Klara før de fina orden du skriver. Läser og blir djupt berørd av Din blogg! Nu skulle jeg vilja vara den magiska feen som kunde svinga med trollspöt så din telefon ringer. Mye kan jeg gör men ikke det. Sänder en massa styrkeklem till deg og sitter på din skulder og vakar över dig!

Klem