fredag 9. mai 2008

Nyter solen og varmen.

Den siste uken har det vært strålende sol og varmt. Mandagen flyttet jeg Trico hjem til ei venninne, så han står bare noen minutters kjøretur hjemmenfra.

Ingenting er mer tilfredsstillende for en hesteelsker enn å se på to gode hestevenner sammen som tydelig snakker samme språk og koser seg i sola. På beitet trenger Trico litt ekstra mat (eier ikke beite vett den hesten) og jeg får tilfredsstilt mitt sepåhesten behov..

På beitet i dag så la han seg ned når jeg var der. Da jeg gikk hen for å klø på han, la han seg helt ned, lukket øynene, ett lite sekund.. Full av tillitt til at jeg ikke skulle forstyrre han noe annet enn klø påfavoritt stedet... Solvarm hest på gressbeite lukter himmelsk. Hvertfall for meg..

Verandaen er ryddet (dog ikke vasket) og her litt innforbi kystlinja på sørlandet er det strålende vær og nesten vindstille. Selv om jeg bør være litt forsiktig i sola, så kan jeg ikke dy meg for å legge meg litt på teppet mitt i sola litt hver dag. Godt for kropp og sjel..
Hjemme gjør jeg litt (for lite) husarbeid, før jeg igjen tar turen opp for å se til min beste venn.

Dagene er rolige og bedaglige. Og gir rom for tanker. Sola varmer tankene til en fin tempratur selv om ikke alle er like gode tanker....

Ingen kommentarer: