fredag 7. november 2008

Prolaps i nakken?

For to ukers tid siden fikk jeg stikkende smerter ned i høyrearmen. Samtidig klarte jeg plutselig ikke å holde ett glass og det var vondt å rette ut armen. Manuellterapauten min var da syk, så det tok noen dager før jeg kom inn til han. Problemet ligger i nakken. Enten en prolaps som er under utvikling, eller en hevelse/betennelse som trykker på noen nerver. Har vært til 3 behandlinger siden det startet og nå er verdtfall den største smerten ned i armen borte. Det som er litt verre er at høyre hånd og høyre fot dovner vekk for meg. Det er ikke noe godt tegn. Nå ser vi det ann litt til, men det må vurderes om ikke det skal tas ett mr bilde av ryggen og nakken. Problemet nede i korsryggen blir selvfølgelig også påvirket av dette, samt pusten.

Akkurat nå blir jeg behandlet med mikrobølger som varmer opp området innenfra. Så er det massasje samt strekking av leddene i nakken. I dag var området så vondt at massasjen ville bli for mye, så jeg ble heller strukket litt etter "kokingen". Vondt? Definitivt. Spessielt på kvelden og "dagen derpå". Siden jeg da allikvel holder meg i ro, så velger jeg å ta noe smertestillende mot både muskler og ledd, samt muskelavslappende. Jeg har også begynt å venne meg til smertene, så det er ikke så vondt som det var sist uke selv om området egentlig er verre.. Rare kroppen.

Ingen kommentarer: