fredag 10. juli 2009

Avvent :-)

Før jeg reiste til Kenya var jeg totalt sjokoholiker. Da på melk med nesquik i. Drakk minste 1,5 liter til dagen, og ofte mer enn det også. På nyåret fant jeg ut at jeg skulle slutte med dette. Hvorfor? Fordi jeg ville finne ut om melk og slimproduksjon hadde noe å si, samt at jeg begynte å bli litt bekymret for om melken tok den plassen maten skulle ha. For å erstatte melken med tanke på å få i seg nok veske har jeg begynt å drikke noe mere te, og mye mere vann og saft. Nå har jeg vært avvent fra melkeriet i nesten 4 månder og det går veldig greit. Har ikke merket at jeg produserer noe mindre slim (busted) men jeg har merket litt på matlysten. Nå kan det gjerne også ha sammenheng med at jeg har fått noe mer kortison, men vet ikke sikkert.

Grunnen til at jeg deler dette er fordi jeg i dag fant ut at jeg trengte litt trøstedrikking. Blandet opp ett glass, tok en slurk, og heldte resten i vasken.. Tror jeg kan si jeg er avvent. Kan ennå drikke en varm kopp kakao. Men da blir det med den ene. Også tar jeg heller et knekkebrø ol ved siden av. Sansynligvis får jeg i meg litt ferre kalorier, men de kaloriene som går ned tror jeg er fordelt på litt mer variert kosthold. Foreløpig tror jeg det er bra.

Det er deilig å ikke være avhengig av noe, det er såvist en hel masse andre ting jeg er avhengig av.

Ingen kommentarer: