fredag 24. juli 2009

Fjone.

Hytta vår i telemark ligger på Fjone. Langt inne på en svingete vei omtrent midt på Nisser (Et av Norges 10 største innsjøer). Hytta ligger med en fantastik utsikt som man ikke en gang trenger å gå til for å nyte.. Som dere kan se er det bare å tusle ut på verandaen for å nyte den.


Formen min har ikke vært det helt store nå som det har vært grått og trist i været. Og siden jeg ikke har hesten til å trekke meg ut blir det alt for mange innetimer med for lite bevegelse. Da solen tittet frem til morraen i dag var jeg ganske bestemt på at det måtte bli en liten tur. Resten av folkene var nede ved nabohuset (hvor svigermor har vokst opp og nå fungerer som sommerhus) hvor de har satt opp badminton bane. Turen over dit er kanskje 300 meter lang i lett kupert terreng bortsett fra den siste bratte bakken ned. Så da tuslet jeg også ned dit og fikk noen til å hente bil for å få meg tilbake. Den bratte bakken hjem var ikke noe jeg ville bryne meg på i dag.

Jeg trenger mye hvile. Heldigvis er det gode lenestoler her, og rett som det er så våkner jeg etter å ikke ha merket at jeg har sovnet. Det går også med en bok i døgnet omtrent. Og det er hele tiden folk i nærheten hvis men vil prate om smått og stort. Mest kos av alt er de to søte glade smilende tantungene på 6 månder og 2,5 år. Som er akkurat passe mye inne, og passemye ute. De er alltid glade for litt underholdning hvis man vil.

Fremdeles har jeg innimellom høy hvilepuls. Etter å ha sittet stille å lese i ett par timer var den oppe i 95. Men jeg kjenner også at den er roligere innimellom. Når hvilepulsen går opp øker også pustefrekvensen. Kjenner at jeg da jobber for å få nok oksygen rundt i kroppen. Heldigvis har jeg nå en del fri fra vonde tanker. Det er deilig. Fri fra tanker gir også fri fra blogg. De gode stundene nyter jeg i fulle drag, og bruker ikke så mye tid på å skrive dem ned. Heller bruke dem for det de er verdt her og nå. De gode stundene blir til gode minner i stunder der det ikke er så godt. Så håper det er frståelse for det. :-)

3 kommentarer:

Karen sa...

DEt høres ut som at du klarer å kose deg skikkelig søs. Det er godt å lese!

Det er nesten litt godt å se at du ikke skriver, spesielt når det er fordi du koser deg! :)

Love u!

Klara sa...

Takk for det søs. Hvis du og gubben har fri er det bare å ta turen opp i løpet av uka. Her blir det MASSE plass fra og med i dag og frem til fredag. Skal bare kose oss, kikke litt rundt, ut i kano (?), spise god mat osv.
Klem.

Anonym sa...

De såg ut som ein fin plass!