fredag 21. mai 2010

Midlertidig av ventelisten.

*sukk*

Føler meg egentlig ganske ok i formen altså. Så ikke noe å ta helt på vei for. Dessverre har jeg fått ett bittelite sår nede på ankelen som det har gått infeksjon i. Hoven, rød og varm fra lilletåa og opp til ankelen. Ikke bra. Har prøvd dette før, og da tok det dessverre alt for lang tid å få skikk på det. Men nå er det uansett full rulle med antibiotika siden lungene heller ikke er helt gode. Det er tegnet blå streker rundt hevelse og rødheten, så blir det å se dag for dag hvordan det utvikler seg. Sansynligvis er det gule staflykokker som har satt seg, men det er tatt en prøve for å være helt sikre. Så blir det å passe på CRP og feber de neste dagene.

Trodde egentlig jeg skulle reagere noe veldig når jeg fikk beskjed om at jeg var tatt av lista (fikk en liten advarsel da legen så såret), men jeg kjenner meg helt avslappet til det hele. Grunnen til det er nok mye at jeg får Lyrica, som skal virke mot de nevropatiske smertene. Bivirkningen er også at de virker inn på psyken. Blir så rolig og avslappet *ler*. Vanligvis får jeg også kortison for å dempe bivirkninger fra medisinene. På grunn av såret så kan jeg ikke få det nå, så det kan jo bli spennende å se hvordan det går. Vet jo at kortisonen har hjulpet meg masse når formen er som dette.

Humøret er bra. Motet er på plass. Og det var ikke så tungt å gå inn gangen på sykehuset som det har vært i vinter. Tror det er fordi jeg har hatt mange gode dager hjemme. Fått påfyll av både det ene og andre som trengs i en sånn situasjon. Godt å kjenne. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bare et tips Klara. Jeg har stelt såret til Roar hele tiden - også da han hadde en svær infeksjon med gule stafylokokker. Det ble forsøkt flere ting, men det var Hydrogenperoksyd 3% som tok knekken på de gule stafylokokkene. Da slo jeg Hydrogenperoksyd rett i såret for å koke ut pusset. Tørket det deretter opp. Snakk med legen eller en sykepleier om det kan vurderes hos deg også.
God lokal behandling må til i tillegg til antibiotika. Det var kirurg på RH som anbefalte Hydrogenperoksyd som sårbehandling til Roar.
Stå på - du klarre dette også!
Vigdis

Klara sa...

Takk for tips Vigdis.
Såret er helt tørt så de vil ikke gjøre noe annet enn å vaske med saltvann foreløpig. Det er nok imunforsvaret som spiller meg ett puss og reagerer for ingenting. Så håper det er full retur når det nå er gang på hestekur med antibiotika. :)