lørdag 24. november 2007

29. mai
Flere lesere og bil ulykker...
Frem til nå har jeg mer eller mindre (selvfølgelig) styrt hvem som får addressen til denne siden. Har lagt ut adressen på ett forum som jeg trives kjempegodt på, og ellers er det vel bare venner og familie som har vist om siden..
Nå har jeg lagt adressen ut på Facebook. Hvorfor? Vet ikke helt. Kanskje forde jeg er lei av å nikke å smile når jeg mest av alt har lyst til å grine. Kanskje fordi jeg er lei av de evindlige spørsmålene om hvordan går det.. Eller kanskje fordi det er enkelt og greit å gjøre det sånn... Og kanskje det får folk til å tenke seg både en og to ganger over sitt eget liv. Og hvor heldige de er i sin hverdag så fremt den er normal da...

Uansett: Velkommen til nye lesere...? Blir glad for noen ord i gjesteboka, selv om det bare er hei og hallo...

Over til viktigere saker:
Jeg fikk i dag vite at ei tidligere god venninne av min lillesøster var innblandet i en alvorlig bilulykke sist uke. Hun er hardt skadet, og ligger på Ullevål. Tenker på både henne og de som er rundt henne. Rett etter jeg fikk vite at ho satt i den ene bilen, så fikk jeg vite at en familie fra her jeg bor satt i den andre. Vet ikke hvordan det er med de bortsett fra at de er stabile (hva det nå måtte bety). 8 av 9 innvolverte ble skadet..

Sist fredag var ei annen god venninne av meg ene sjoføren i en front mot front kollisjon på E18. Heldigvis gikk det veldig bra med begge to.

Tid skal det bli slutt på at det går bra?

Bil er livsfarlig "leketøy" og den bør og må respekteres. Ennå viktigere er det å respektere hva farten en har.. Bil er farlig...

Kjør forsiktig!!! Vær så snill...


27. mai
Å planlegge, ville gjøre..
Jeg er egentlig ett sånt menneske som planlegger masse. Gjerne ned i minste detalj. Går ting ikke etter planen, så er ikke det så farlig. Hvertfall ikke hvis det er iberegnet en liten risiko (feks en tur på høsten hvor det er stor fare for "snikende" infeksjon...) Men jeg er stort sett til å stole på hvis det ikke er for disse "snikende" greiene som blander seg inn.. (og det er det jo ofte) *himler med øynene*

Nå for tiden klarer jeg ikke planlegge. Må ta ting veldig på sparket. Klarer ikke å si hverken ja eller nei til noe. Bare kanskje... Jeg som hater svaret kanskje når noen spør.. Men jeg må se ting litt ann, og tar gjerne ting litt på sparket. Spessielt hvis det er duket for at tankene vil ta litt over. De gjør mye det for tiden...
Kanskje er jeg i humør til en bytur den dagen, eller kanskje ikke.
Kanskje jeg vil se film den kvelden, eller kanskje ikke
Kanskje, kanskje, kanskje...!

Får håpe det kommer tilbake i vanlig gjenge igjen etter hvert... For jeg skjønner at det er vanskelig for de rundt meg med så masse kanskje svar....


25. mai
Snikende infeksjon!?
Tror det må bli det nye begrepet jeg kan bruke...
Tidligere har infeksjoner kommet raskt og brutalt. Nå kommer de sakte og overkjørende. Sliter meg ut lenge før det er nødvendig og uten at jeg egentlig er helt klar over at de kommer. Før jeg plutselig står med begge bena godt plantet... Så blir det litt sånn; ringe legen eller la hver. Starte antibiotika, eller la hver...
Og uansett hva jeg finner på så skjer det alltid i høytider... Skjønner ikke hvorfor det er sånn... Når det ikke er til å få tak i vettugge folk...
Denne gangene ser jeg det litt ann, og så håper jeg at kroppen fikser det selv.. Hvis ikke er det kjipt..

Om en uke skal vi ha ett kjempestort stevne på Epona. Har lagt opp til at jeg kan klare å jobbe en del dugnad (les: hele dagen alle tre dagene) for så å ta det litt med ro uken etter det igjen... Blir kjempegøy.. Masse gode ryttere og hester, masse arbeid, og mye gøy... Hesten setter jeg for anledningen bort på beite... Der vil han kose seg i tre fire dager.. Før det er tilbake til full rulle så godt som jeg kan klare...


20. mai
Så mye har skjedd..
Så mye har skjedd i det siste at jeg ble rett og slett helt slått ut fra fredag. Både fysisk og psykisk sliten..
Ukene som har gått har bestått av dårlige nyheter, begravelse, bryllup og fest i en blandig som kunne gått rett inn i en såpe serie eller film...
Så på fredag ble jeg så sliten at jeg omtrent lå rett ut, lørdag lå jeg ennå mer rett ut, og i dag begynner jeg å virke igjen...
Ikke syk, ikke feber ingenting sånt. Bare helt sliten, så sliten at jeg nesten ikke kom opp av senga på lørdag.. Og tøy, nei det gikk i pysjamas hele dagen...

Men nå håper jeg at ting har stabilisert seg noe, og at ting kommer inn i "vanlig" gjenge... Ikke verst å klare seg med en helg med totalt utmattelse etter det som har skjedd...

Blir fint med mandag og hverdag igjen i morra...


17. mai
Gratulerer med dagen!
Vi feirer norges frihet i dag...
Og etter hva de forteller på radioen er det med Norske flagg vi skal feire... Eller FN flagg.. Andre flagg har vist ingen ting i norske folketog å gjøre... Jeg synes det blir helt feil. Vi feirer da friheten. Og hvis de er frie og stolte over sitt land, hvorfor kan de da ikke få vise det på denne dagen som er frihetens dag? Med sine egne flagg!!
Synes nesten det er flaut at det skal diskrimineres på dette viset.. Og jeg som nordmann tar full avstand fra en sånn avgjørelse som er gjort av en av våre politikere.....

Uansett, gratulerer med dagen uansett hva slags nasjon du er fra, og hvilke flagg du vil ha i hendene dine...



15. mai
.

Redsel

Når den endelig får slippe til

smygende, krypende

innefra

fyller meg helt

innerst til ytterst.

Ensomheten

kommer stormende

slipper ikke unna

klarer ikke

makter ikke

men må!

Redsel,

redsel for hva som kommer

kan jeg klare det?

kan vi klare det?

ensom

redsel


11. mai
Beautiful world
I know it's a beautiful world, but i can't see it right now


7. mai
Er her hele tiden..
Jeg er ikke en person som kan skyves vekk og legges til alt ettersom det passer andre...
Jeg er her hele tiden...
Deal med det, eller la vær...
Er da måte på hva jeg har av overskudd til...

Trico er fin sånn. Ukomplisert og grei stort sett hele tiden...


3. mai
Hei og hopp..
Denne uka har egentlig vært kjempe fint.

Begravelsen til min onkel var veldig fin og så lik han på en måte, og det var fint å treffe familien i Danmark igjen. Turen med båten hjem var helt utrolig. Nesten ikke passasjerer i det hele tatt, og vannet var rett og slett blikk still. Ikke en krusning. Båten bare duret fremover over blank flate. Man kan bli lykkelig av mindre..
Skal også få noe "spessiell" hjelp med hesten i morra i form av undervisning i lange tøyler. Nei det er ikke det samme som tømmer kjøring.. Og i dag fikk jeg en bok"pakke" i posten med to bøker om hestetrening som virker kjempe spennende. De er riktig nok på engelsk, men det er bare full skjerpings på dette...

Ellers må jeg bare få kommet igang med treningen igjen. Ikke noe å vente på nå. Men kunne sikkert trengt ett spark bak for å komme i gang. Trenings lyst kom treng deg på, her vil du motstand finne..

Hvis du bor her i omegn (sørlandet) så nyt det fine været, og hvis du ikke har fint vær, så nyt dagen alikevel..

Ingen kommentarer: