lørdag 7. februar 2009

Åpen retur er trygt.

Som dere har skjønt har det vært tøffe dager den siste uka. Og jeg har ikke vært noe flink til å passe på meg selv. I går ble en alt for lang dag og jeg skulle holdt meg langt langt borte fra stallen...

Til morraen i dag våkna jeg med skikkelig plaurasmerter på høyre side. Pustefrekvensen var 4 ganger så høy som vanlig. Tydelig smertepreget. Klarte ikke å snu meg. Alene hjemme og vurderte om dette kom til å gå bra på egenhånd. Telefonen lå ved siden av hodeputa. Etter 2-3 timer ga det seg noe og jeg sovnet igjen. Utover dagen har jeg blitt dårligere i formen. Prikking i hendene og nesten sånn "ikke tilstede" følelse. Litt feber, men ikke mye. En kjapp telefon til sykehuset og de vil heller ha meg inn en gang for mye enn en gang for lite. Legen ville hvertfall se og lytte på meg. Sykehistorien min viser jo at når smertene kommer sånn som dette, ja da har det en tendes til å eskalere fort i løpet av ett døgn. Det døgnet vet vi av erfaring ikke er særlig morsom verken for meg eller de rundt. Da er et bedre å ha det døgnet på sykehuset enn alene hjemme.

Blir bare å pakke med dataen, da jeg håper dette blir ett kort kort opphold.

Snakkes dere:)

Ingen kommentarer: