lørdag 7. februar 2009

Ikke rart jeg er sliten.

O2 metningen har ramlet. Under hvile ligger den på 91. Ikke rart blåsebelgene går for fullt nei. Nå er jeg vel innstallert og etter noe frem og tilbake er det kommet opp en plan. Om det er en god plan vites ikke ennå for dette er en litt ny situasjon. Lungebetennelse it is og siden den har kommet til tross for antibiotika så er det ikke helt lett å velge noe. Trodde egentlig de bare ville trappe opp den typen jeg fikk til IV, men den er byttet helt ut. Historien viser at det nok ikke er bredt nok nå som jeg er blitt dårlig. Så min "gode venn" Meronem blir satt inn. Fått kick start med 100 mg kortison IV for å forhindre allergisk reasjon, smertelindring er gitt for både ledd og lunger. Kortisonen har også gjort at jeg har kommet meg ut av senga og puster roligere. Farlig vidundermedisin det der...

Nå blir det å fokusere på drenasje, innhalasjon og spising. Var vel på kanten til å være dehydrert når jeg kom inn, så de passer på at veskebalansen er på plass igjen. Håper fremdeles at dette skal bli ett kort kort besøk, men vi får se det ann noen dager tenker jeg.

3 kommentarer:

Annelise Wara sa...

Bare en liten "bli-frisk-klem" fra kalde Stjørdal. Håper det blir bedre for deg snart, og at bredsprektra antibiotika tar rotta på basseluskan. God Bedring :)

Karen sa...

*klemmepå*

Åshild sa...

For noe dritt! Så kjedelig! Det skulle ikke vært lov at en person får så mye om gangen uten pause imellom. Håper inderlig at medisinene vil hjelpe så du blir friskere igjen! Føler med deg nå, det er sikkert! ^Åshild