torsdag 12. mars 2009

Knekt ei tann.

Også jeg som har tannlege skrekk da. Sist uke falt det ut en bit som så ut som en tann bit. Da det ikke ble vondt ble det bare med spekulasjonen. Hadde jo spist en skive brød med mye frø i, så det kunne kanskje være ett litt rart frø.. I løpet av denne uka har jeg kjent at det har vært litt rart baki munnen. Det er den helt innerste jekselen på venstre side. Og den er rett og slett smuldret helt opp i halve tanna. Det gjør ennå ikke vondt, men det er vel bare spørsmål om tid..

"Min" tannlege har selvfølgelig fri akkurat nå, så jeg må pent vente til hun er tilbake (tørr ikke slippe noen andre inn i munnen hvertfall, sist gang var ett mareritt). Så når mamma får bestilt time (klarer ikke det en gang) så blir det å aliere seg med noen som kan kjøre og hive innpå med ett eller annet beroligende og ta den støyten som kommer. Tror ikke det blir noen hyggelig opplevelse. Også frykter jeg at det kan være mer som må gjøres. Lurer på om det kan være kortisonen som gjør tennene mine svake, eller andre medisiner. Er jo litt rart at ei tann bare smuldrer opp sånn som dette vel?

4 kommentarer:

Anonym sa...

du må gå til en tannlege som bruker "the wand"! = tryllestav. det er faktisk ganske fantastisk.

Åshild sa...

Uff! Så kjedelig! Kanskje det er en visdomstann som syns den har fått nok visdom og ikke orker trøkket mer?

Jeg trakk mine to visdomstenner i høst og det gikk helt fint. Å

Anonym sa...

Inge moror med tandläkare men ett ont måsse.
Då du väl kommit dit går det säkert bra.
Klem Bibbi

Cam sa...

Den var helt uten fylling også?
Det kan skje at tenner smuldrer opp, men unødvendig av tanna! Skam på seg!