mandag 11. januar 2010

Byttet igjen.

I går, søndag, byttet vi antibiotika igjen. 1 uke uten forbedring er ikke bra. Så nå starer jeg på min 3. uke på sykehuset. Nå får jeg da Bactrim 4 ampuller x 2, Meronem 2 g x3, Nazonen 40 mg fordelt på to, Lyrica 150mg x 3, Prednisolon 20 mg, pluss diverse småplukk av vitaminer og en hel rekke innhalasjoner. Så er det fysioterapi 1-2 ganger til dagen hvor det er drenasje som står først i rekken. Samt en og annen vittighet ;-)

Jeg er ganske sliten. Får lett feber til tross for alt jeg står på som kan dempe den, eller skjule den. Kortisonen (Prednisolonen) og Nazonen gir god matlyst. Og for første gang på virkelig lenge har jeg sovet i over 8 timer i strekk (takket være Nazonene).

Dere som kan litt medisin vil nok undre seg over Nazonen og Lyricaen. Det er jo ofte medisiner som brukes under psykriatrien, hvertfall Nazonen. Det som også er med Nazonen er at det virker veldig godt på de nervesmertene jeg har, men på en annen måte en feks morfin. Jeg blir litt sløv, men fungerer. Og dosene kan høynes betraktelig. Nå håpet vi jo å slippe unna Meronemen, men nå etter 5 doser av den så føler jeg meg rimlig trygg på at dette kan være en god løsning. Så må man bare finne dosene sånn litt etterhvert.

Jeg er ute av sykehuset hver dag nå. Oppe å går litt, og treffe andre folk enn dem i hvitt og gult. Blir sliten av det, men hvem vil vel ikke bli litt sliten for å få en bamseklem av verdens beste tantunge???!!??? DIGG!

Er lite på nett, men bli en tur innom på formiddagen og litt på kveldstid. Så blir blogging når jeg orker. Skal nok holde dere oppdatert. :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Er inne å leser hver dag.. tankene mine går oftere til deg enn det skrivne ordet. Tenker på deg hver dag!
Håper du snart får en ny start med friske lunger!

/ Lisa (ukjent)