tirsdag 26. januar 2010

Klar til å hjem?

Jeg er!
Dog er ikke legen heeelt enig riktig ennå. Driver med sånn overtalelse gjennom å si det gjentatte ganger i det uendlige til diverse sykepleiere og visittgående leger (tror de ler av meg på vaktrommet og det er helt ok). Så i dag ba jeg om å få snakke med ansvarlig lege for å liksom lage en plan. Og om jeg ikke kommer hjem i dag, ja så gjør jeg det i løpet av uka *glis*. Fredag tipper jeg på pga alvoret i legens stemme. Men mest sansynlig tas all antibiotika og andre medisiner bort i morgen eller torsdag. Sansynligvis har antibiotiaken minimal effekt nå etter den lange tiden. Det er i grunnen heldig at kroppen min har tålt dette her. Men nå er nok bakteriene i lungene så resistente mot antibiotika som det går ann. 5,5 uker med antibiotika er ikke bare bare for den delen heller. Nå blir det forhåpentligvis noen ukers pause før det skjer noe igjen. Samtidig er jeg veldig klar over at den dobbeltsidige lungebetennelsen nok ikke helt er borte, så det spørs hvor lenge det går. Får prøve så godt jeg kan å ta det stille og rolig hjemme å ta imot den hjelpa jeg kan. Selv om jeg synes det er vanskelig. Av og til tror jeg ennå at jeg er den der kan selv jenta på 5 år...

Uansett så gleder jeg meg til å komme hjem å få noen rolige dager med litt mer hyggelig innhold enn det jeg har hatt de siste ukene. :)

1 kommentar:

Åshild sa...

Det er deg så inderlig vel fortjent!