søndag 24. januar 2010

Takk som spørr.

Jeg skal gå i meg selv å prøve å ta vekk den kalde skulderen.

4 uker på sykehus er ensomt, og uke nr 5 er rett om hjørnet. Dagene er fulle, men kveldene er lange selv om jeg knapt orker å snakke i telefon. Tiden går fort for dem som har fullt opp med ting, men tiden går veldig sakte for dem som ikke har mulighet til å fylle opp tiden. Godt det finnes DVD spiller, men skal nå døde ting ta over for menneskelig kontakt? Eller er folk så vandt til at jeg nå ligger på sykehus at det ikke spiller noen rolle? Det skjer jo liksom ikke noe nytt, jeg ligger jo bare her som en vaskeklut. Me not like! Men dette kan jeg da ikke legge ut her, for det er uhøffelig. Vel, hva skal man gjøre? Vente til det er over? Hvis tanken er vond for deg, så bare prøv å tenk hva den er for meg eller de nærmest meg for den saks skyld. Er det så skummelt når man ikke vet hva man skal si eller hva man skal gjøre? At man bare holder seg borte. Så blir man igjen intresang når man får nye lunger og igjen kan delta i det sosiale liv. Hvor er det blitt av det å bringe det sosiale livet til den som ikke klarer å dra ut i det sosiale livet?

Ja jeg er kanskje ikke så lett å snakke med nå. Hodet er så fylt av mange tanker at dere ikke vil tro det. Konsentrasjonen er på under null nivå pga medisiner, og hukommelsen er så som så.

Ikke glem hvem jeg er og hva jeg egentlig liker. Det er der, men lagt litt bort for en periode. Men noen ganger kommer det frem, ett lite gløtt. Hvis jeg er sammen med noen som ser MEG og ikke bare det rundt.

Det er rart. De beste vennene jeg har er de som ikke leser på bloggen. For de leser ikke ordene som er gamle, de "leser" der og da. Med tilstedeværelse.

*utblåsing som selvfølgelig ikke gjelder noen spessielle men på grunn av en enorm følelse av ensomhet når jeg er alene*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg skjønner du har det tøft nå Klara. Tøffere enn du kanskje hat hatt det noen gang. Men samtidig har du fått en grunn til kjempe, så du skal få muligheten til et nytt og bedre liv. Kjemp, kjemp for livet.
Jeg kan ikke være til stede utover her på bloggen (er ikke så heldig å besøke deg tror jeg), men jeg følger med deg og tenker på deg og bryr meg.

Anonym sa...

Kjære deg, Klara. du, av alle mennesker, må også få lov til å ha en utblåsning. Du har vært sterk og tapper og fornuftig og positiv og strålende i timer, dager, uker, måneder og år. Én gang må også du få lov til å blåse ut, gjerne fler også om du føler behov for det. Når det vanskelige, uløselige blir en tilstand, da blir man kjedelig. Sånn er det.

Da er det bare de beste blant menneskene som klarer å stå med deg i den stille vinterstormen, og som kan klare å mane frem vakre sommerbilder å drømme om samtidig som vinden uler sakte og nådeløst i deg og rundt deg. Håper det er noen beste mennesker rundt deg. Og er bardunene som holder deg fast i stormen.

Glad i deg og tenker på deg. Håper lungene kommer.


Klem S

Klara sa...

Takk dere som nok forstår bedre enn noen andre. :)

Åshild sa...

Innelukket. Innestengt. Inne i seg i ufrivillighet. Inne i seg i innestengthet. Vondt. Jeg føler med deg. Noen ganger finnes ingen løsning. Noen ganger finnes bare å være. Å være, vondt. Jeg vet.

Det håpet jeg ser er venteliste. Nye lunger som skal dukke opp i perfekt match til deg. Snart. Veldig snart. Jeg håper for deg. Håper veldig for deg.

Åshild