søndag 19. april 2009

17 dager siden.

Det er bare 17 dager siden jeg bristet 3 ribben. Det sier seg selv at ting kanskje ikke er helt i orden neddi der ennå. Kjenner jeg etter (det lærer man seg nemlig å la hver å gjøre når man er lungesyk) så stikker det ganske kraftig innimellom, og hosting er ennå ikke helt greit. Dessuten vet jeg at lungene mine har en kraftig tendens til å bli svært astmatiske når de blir utsatt for en traume. Husker ennå da jeg lå 10 dager på sykehuset med ett astma anfall etter at jeg hadde vært i narkose og blitt intubert (lungene likte det SVÆRT dårlig). Derfor må jeg heller prøve å få kontroll på astma tendendensene nå. Håpet jeg skulle klare det på egen hånd, men det kan hende jeg må ha litt hjelp. Heldigvis har jeg hatt utrolig god nytte av astmadrypp tidligere, så jeg håper at sykehuset vil være enig at det er verdt ett forsøk nå før jeg reiser. Av erfaring vet jeg også at det vil gi en booster til lungen, noe som ikke vil være så dumt akkurat nå.

Jeg er utrolig sliten. Men det er ikke rart så mye krefter som jeg bruker på å både hoste og puste akkurat nå. Og jeg håper og tror at det er pga ribbensbristene og ikke andre greier. Andre greier er så mye mer alvorlig enn ribbensbrist. (Som bare er fryktelig veldig vondt).

Ingen kommentarer: