onsdag 8. april 2009

Kenya Barnehjelp.

"Barnearbeidet startet med gatebarna i Meru. Barna har fått mat, klær og medisinsk hjelp, men de sover på gata. De har alle en tragisk bakgrunn som følge av aids, alkohol i hjemmene, brutal behandling, sult og mangel på kjærlighet og omsorg. "

Stykket er hentet fra Kenya barnehjelp. Det er der jeg skal tilbringe en uke etter å ha vært på ferie med min mann. Opprinnelig er det min venninne som skal ned å jobbe på barnehjemmet i 6 uker, mens jeg bare skal ned å "inspisere og motivere"..

Alle trenger å få ting satt i perspektiv. Se at virkeligheten er ofte noe helt annet for andre enn det det er for deg. I Norge er vi veldig heldige, også vi som er veldig syke. Og noen ganger trenger man å bli minnet på det. Jeg også.

Det er ikke så veldig mye jeg kan gjøre for barna nede i Kenya rent fysisk. Men det jeg kan er å videreformidle behovet deres. Samt kanskje (med deres hjelp) bidra med noe økonomisk hjelp.

Barnehjemmet er ett hjem for gutter. De har ett fotballmål, men det er stort sett det. Ville det ikke vært flott om vi sammen kunne fått til noe mer som aktiviserer de der nede. Mat og husly er viktig, men det er også muligheten til å gjøre forskjellige aktiviteter. Ofte er det ikke så mye som skal til for å gjøre ting bedre, men selv de minste ting koster penger. Det som er best av alt er at det er ikke så mye som skal til. En månedslønn der nede er på ca 300 kroner, så selv med lite kommer man noen vei.

Hjelp meg med å hjelpe noen som virkelig trenger det.

Ingen beløp er for små, ei heller for store.

Konto: 3000 23 17113

Ingen kommentarer: