mandag 13. april 2009

Joggesko. En selvfølge?

Jeg ser på det å eie ett par joggesko når man er i alder 10 til 16 som den største selvfølge i verden. I den perioden har det sikkert vært mer enn 1 par i året også pga vekst hos meg.

Min venninne, som er i Kenya, var på handletur her en dag. For å handle joggesko til 13 stykk gutter på barnehjemmet som ikke hadde. Joggeskoene til sammen kostet rundt 3000 shilling, noe som tilvarer omtrent 300 kroner. Tenk hvor mange joggesko man kan handle der nede for ett par joggesko her i Norge.. Allikevel hadde ikke flertallet av guttene på barnehjemmet ett par joggesko. De vokser der nede også. Og vil stadig trenge nye joggesko og andre ting..

Hvis ikke du har lest det ennå så pass på å få lest det jeg har skrevet i venstre side av bloggen min. Hjelp meg å hjelpe disse barna!

2 kommentarer:

Cam sa...

Jeg merker at jeg blir glad og trist "ominenn" av det jeg leser.
Tenk på det... 300 kroner? 13 stykker? 13 glade gutter!!

Imponerende jobb av dere!

Klara sa...

Foreløpig er det bare Katrine som gjør noe som helst. Samt de som har organisert og driver barnehjemmet da. :-)