tirsdag 16. juni 2009

Venter på svar.

Prøvesvarene fra prøven jeg leverte inn sist uke er ikke kommet. Og det må bes om utvidede svar. Kuren jeg fikk sist bestående av Baktrim/sulfa og Fortum er dessverre ikke så effektiv. Jeg regner med at den kombinasjonen skal prøves ut en gang til. Dosene er høye. Tror neppe de kan "skrus" opp mere. Det er vanskelig. Tror nesten ikke jeg kan forklare hvor vanskelig det faktisk er nå. Er redd det er blitt sånn som jeg fikk en følelse av at det ville bli på nyåret. Heldigvis fikk jeg en pause da jeg reiste til Kenya. Er ikke super dårlig, men er sånn at noe må gjøres. For det utvikler seg i gal retning. Det stabiliserer seg ikke på dårlig, men går mot dårligere. En vei vi ikke vil utforske noe særlig. Prøvd det før, ikke igjen frivillig. Å prøve noe forsiktig behandling er ikke aktuelt. Det vil bare være å gi "næring" til bakterienes resistent mønster. Skal det behandles, skal det behandles skikkelig. Ikke noe halveis her. Det er bare 3 uker siden jeg var ferdig med sist IV behandling. 3 UKER!!! Det er ingeting. Og de tre ukene har vært tøffe på både kropp og sjel. Selv om jeg ikke har "hatt en stille og rolig" hverdag.

Jeg frykter det er kombinasjonen av de to typene Burkholderia som lager krøll i systemet. Har ikke noe medisinsk hold i hva jeg tror, bare hvordan min egen følelse av situasjonen. Den ene slås ned, den andre blir sterk. Også bytter de om. Samtidig synes jeg det er fryktelig vanskelig å vite hvor dårlig (eller god) jeg er. Det er akkurat som om ting er litt på hodet. Nye innstillinger som må innstalleres.

Vanskelig.

Ingen kommentarer: