onsdag 16. desember 2009

Utredningen går sin gang.

Og programmet blir fullere og fullere for hver dag. Vet ikke helt om det er noen fordel at de legger til ting etterhvert, men de får hvertfall slitt meg ut.

Mandag og tirsdag var relativt rolige med mye samtaler på rommet. I dag var første turen ut klokka 07.40 hvor jeg så bare såvidt har rukket oppom rommet for å snu før neste ting sto på planen. I 10 tiden fikk jeg en halvtimes frokost, før det var avgårde på ny runde til hjerte ultralyd. Så fikk jeg litt tid på meg til å fylle ut spørreskjema, før det bar avgårde igjen. 14.45 fikk jeg endelig lov å sette meg på senga å få lunsj. Programmet mitt skulle ikke være så tett, men så la de inn to hjerte undersøkelser i dag, som ikke var tenkt i dag (faktisk så sto de ikke på programmet). Hjertet er sundt og godt, men jobber litt hardt. Siden jeg er arvelig belastet på hjerte siden med ett eller annet, ble det også bestemt at jeg skal ta en angio sak. Pga alder ble den vanligvis ikke utført, men ikke her nei. La oss nå endlig få inn litt til her ;-).. Det er hvertfall ingen tvil om at jeg blir sjekket i alle bauger og kanter.

Ellers har jeg nå "papirer" på at jeg er ett positivt og opplyst menneske. Hey, ikke verst. I fjor fikk jeg bekreftet at jeg har hjerne, i dag at den faktisk virker på en god måte. Det må man jo si er en positiv ting. *ler*

Tannlegen i går var ikke riktig så heldig. Som forventet var det to visdomstenner som må ut. Jeg håpte i mitt stille sinn at de ville være enkle å trekke ut... Men neida, de må faktisk opereres ut. For de lå litt kronglete til. Egentlig så brydde jeg meg ikke så mye om det akkurat der og da, for da hadde de nettopp måtte ta nye bilder av noe i kjeven fordi de lurte på om det var en cyste der. Det var det heldigvis ikke. Pulsen økte godt før de fikk det avkreftet. *phu*. Det er utrolig mange tester igjen. Det er virkelig omfattende greier.

Nå ligger jeg bare som ett slakt (i skrivende stund sitter jeg) i sengen. Helt utslitt. Sliter med å få varmen i kroppen, og verker i lungene. Prøver å få laget/ skrevet noen julekort. Men det kan hende det blir med tanken, eventuelt bare noen få noen. Vi får se.

Sykehus er sykehus, og til tross for presset og stresset jeg kjente i forkant av utredningen, så er jeg nå helt komfortabel i situasjonen. Veldig mye takket være besøk som jeg fikk både mandag og tirsdags kvelden. Det satte jeg utrolig stor pris på. Flere som jeg ikke hadde ventet å treffe tok turen innom. :-)

Nå blir det å titte litt rundt, før jeg tar en tidlig kveld. Egentlig så tror jeg torsdagen var en tøffere dag en dagen i dag. Så det bør spares litt på kreftene.

Ingen kommentarer: