lørdag 24. januar 2009

Bare 4,5 doser igjen med Meronem.

Da er jeg halvveis i dagens siste dose med medisiner. Så er det bare 4 doser med Meronem igjen, og 3 doser med Nebcina. Planen videre er også lagt. Hvis planen går somvi håper, så blir det kanskje en vår med mindre infeksjoner?

Når jeg er ferdig med denne IV kuren så skal jeg fortsette i 2 månder med antibiotika i tablett form. Antibiotika som er målrettet mot å banke opp staflykokkene som sliter i lungene mine. Når så de to måndene er gått skal jeg inn for å ta 14 dager med 3 typer antibiotika. De to vanlige (Nebcina og Meronem eller Tasocin) og Ekvacilin. Dette blir ett forsøk for å se om vi kan få bukt med de infeksjonen som kommer og går i det uendelige. Hvis dette kan fungere håper jeg at det blir en vår med en opptur mot infeksjonene. Det hadde gjort godt for mye.

I dag har jeg vært ute mellom alle slagene med antibiotika. Det er deilig og jeg kjenner at det endelig er litt overskudd å hente. Når jeg går inn gangene til avdelingen jeg ligger på så "måler" jeg dag for dag om jeg blir bedre og bedre. Nå kan jeg gå hele veien i ett greit tempo uten å være skikkelig tungpusten når jeg er på rommet. I starten måtte jeg stoppe å hvile flere ganger på den korte turen. Jeg kjenner meg kvikkere, ser kvikkere ut. Matlysten er normal og ting er godt.

Nå gleder jeg meg til uka som kommer. Satser på at det hvertfall blir noen dager i stallen hvor jeg får vært ute med Trico. Vi skal gjerne få trent litt, siden jeg har satt meg noen mål for våren med tanke på kjøringa vi driver med. Dessuten er det deilig å være i aktivitet sammen med han. Nå må bare slapsesnøen forsvinne og forberede jorda på vår...

1 kommentar:

Åshild sa...

Nå håper jeg du er ferdig med medisinene. Vel gjennomført!!!
Håper du får en fin effekt på lungene for en lang periode nå. Å