søndag 4. januar 2009

Hvem er egentlig syk?

Når man ser på krigen nede på Gaza stripen, hvem er det egentlig som er syk?

Å gå inn å bombe, med bakkestyrker, drepe, lemleste, lage sult og annen forferdlighet. Hvem har rett til det? Jeg lurer egentlig på om de i det hele tatt selv vet hvorfor de kriger. Det finnes virkelig ingen god grunn til det..

2. Verdenskrig var helt grusom. Det er finnes ingen undskyldning. Man skjønte at Hitler og hans menn var syke. Er egentlig disse nede i midt-østen noe bedre i det hele tatt?

Situasjonen er fortvilende. Over 500 mennesker er døde. Hver 4 som dør er kvinne eller barn. Annen hver såret som kommer inn er sivil. For hva? Kan noen bare gi meg en god grunn til å ta livet av ett annet menneske som er der nede?

Og her sitter jeg, og kan ikke gjøre noen ting. At FN fordømmer det er en trøst, at de prøver å tvinge inn en fred. Noe må gjøres. Dette kan ikke fortsette.

Grusomt!

1 kommentar:

Annika sa...

Ja, sant, dei hadde nok ikkje blitt brukt utan oppvaskmaskina egentlig;) Så eg prøvde meg igjen med ei ny ladning i helga, og dei har iallfall overlevd... Har nok berre vore ei svakheit i glaset:)

Gaza er så grusomt at eg har ikkje ord. Prøver å distansere meg frå det, men det er likevel heilt forferdleg. Beundrar dei norske legane med fleire som er der å hjelper til no...