fredag 9. januar 2009

Tette lunger er blitt til vonde lunger..

Er ikke helt sikker på hva jeg har gjort, for de siste dagene har jeg sittet stort sett rett opp og ned bortsett fra når jeg har vært til sengs eller ligget på sofaen. Eller til manuellterapauten.. Men i går ettermiddag begynte det å gjøre noe vondt ved innpust. Så bare eskalerte det utover kvelden. Har ligget å hatt vondt i hele natt, og utover dagen i dag har det blitt verre. Har vært litt er tungpusten den siste uka, så det kan hende at det er pustemusklene i mellomgulvet som er slitne kanskje? Det er hvertfall der det gjør vondt under innpust. Ikke vondt å hoste (heldigvis) bare vondt på trekke pusten litt inn (dypt inn vil jeg ikke en gang forsøke). Nå sitter jeg å puster alt alt for aktivt, og prøver å komme på alle teknikker for å roe ned pusten. Muskelvondt er bedre enn infeksjonsvondt, men det er fryktlig slitsomt. Har ikke gjort noen ting i dag, men er allikevel helt utslitt. Det stikker.

Man har kanskje ikke følelser i lungene, men tro meg, man har veldig mange nerver rundt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg tror deg!

Kan en måte å finne ut om det er muskelverk eller infeksjon være å prøve muskelavslappende medikamenter?

Håper det blir en bedre natt i natt! Viss ikke må du snakke med go`doktoren din.. Å

Klara sa...

Forsøkte ibux tidligere i dag med liten effekt. Nå i kveldingen tok jeg litt mer og da hadde jeg god effekt. Ergo; muskelvondt. :-)

Åshild sa...

Krysser fingre for at det stemmer!God natt!

Anonym sa...

Mang en fysioterapeut har sagt "...men du har ikke nerver i lungene, så du nkan ikke ha vondt". Dumme i hodet som de er, glemmer de helt nervene rundt. Og det er ikke alltid det skal så mye til, før de faktisk gir seg til kjenne. Kanskje du burde få litt beroligende massasje, kombinert med pilleknask?
God bedring!

S