tirsdag 6. januar 2009

Fred og ro med kverulering;-)

Det er deilig å ha fred i tankene mine. Da kan jeg endelig finne plass til å kverulere og diskutere litt. Om alt og ingenting. Samt at jeg faktisk får gjort noe nyttig. Å skrive innlegg til diverse artikler er veldig moro, samt å følge med litt på hva som skjer i verden. Det er akkurat som om det ikke har vært plass til det i 2008.. Også er det utrolig fasinerende å "reise på tur" i sine egne tanker. Innom litt her og litt der. Kjenne på ting og legge dem bort igjen, uten at det overmanner fullstendig. Jeg har også klart å ta tak i ynglingshobbyen min (etter hest selvfølgelig), nemlig lesingen. I romjula har jeg slukt intet mindre enn 5 bøker, og nå er jeg igang med en bok av Ken Follett. Ikke lest noe av han tidligere, men han er en av mammas ynglingsforfattere, så bokhylla deres er full.. Og han skriver veldig bra synes jeg. Kanskje litt langdrøyd innimello. Akkurat sånn at jeg leser boka, ikke sluker den *ler*..

Ellers er januar en pyton måned på mange måter. Som regel er det alltid en kur i den månden (intet unntak dette året). Det er kjipt med penger siden det må betales egenandeler både hist og her. Samt at økonomien i desember har litt etterslep. At jeg ikke kan lære å planlegge det bedre?? Det er jo det samme hvert år jo.. Også må jeg nesten nevne været. Kaldt (i går helt nede i -17) for så å bli mildt (i dag har det vært +6). Snø i uhorveldige mengder, for så å få holke og så sørpe. Bare vent, vi kommer innom det hele i januar 09 også. Jeg må bare huske å få med solskinnsdagene også.

Livet er ikke så værst dere.

3 kommentarer:

Annelise Wara sa...

Hei Klara - din beskrivelse av Januar måned traff spiker'n på hodet her, og vel så det .... hehe. Sitter bare her og nikker.... JODA - akkurat sånn er det.... jaja, om ikke lenge kan vi skrive Februar, og da er det snart vår :) Klem fra Annelise

Bibbis historia sa...

Takk Klara för din fina kommentar på min blogg. Den värmde och du har så rätt så.
Kramar Bibbi

Anonym sa...

Det var fint att höra att humöret är bra:-) aldrig fel att vandra i tankarna:-)
Personligen har jag alltid tyckt att februari är värsta månaden...men nu så ska jag väl inte klaga direkt för vi ska ju snart till sydligare breddgrader, vi drar till Thailand nästa fredag:-) så jag missar ju stor del av januari hehehe
Ha en fin dag!

Kram Anna