søndag 30. november 2008

Hm.

Har jobbet dugnad på Epona i dag og i går. Helt sikkert gjort litt mer enn jeg burde så jeg ser ann morgendagen om jeg bare skal være hjemme. Men kjennes ting greit ut etter en natts søvn, ja da prøver jeg meg på noen timer i morra også.. Er været skikkelig fint, kan det hende jeg heller kjører Trico.. Valgets kval. :-)

Ellers så fikk jeg brev fra nevrologen som tittet på meg på sykehuset sist pga smertene i høyre arm og difuse smerter nedover i benene.. Etter nærmere titt på bildene (de tok både MR og CT av nakken) så tror de at en vene trykker på nerverotC7. Dvs at det ikke er forkalkning eller annet som lager problemer men noe helt annet.. Hva dette annet betyr står det ingenting om. Annet enn at jeg skal inn å ta ett angio (kar) fremstilling i nakken før jul en gang.. Og det vil si? Er litt bekymret (sikkert ubegrunnet) da jeg tror at den venen som går der er den samme som veneporten min ligger i, som det har vært problemer med da veneporten har gått tett og veneporten har kommet til å ligge feil osv.. Bare det ikke er noe som har med den å gjøre, det tror jeg ikke jeg orker. Ei heller er det noe gøy hvis det er noe som ligger å blokkerer i venen.. Det kan vel være så uendelig mye.. Håper bare virkelig at dette angio greiene er CT og ikke MR. MR er ikke noe gøy! Angio, høres skummelt ut i seg selv spør du meg.. (fytti for noen ugreie undersøkelser den der nakken har ført meg uti altså) Også jeg som synes bronckoskopi var noe av det verste før.. Trekker den glatt og elegant tilbake. Den psykiske belastningen ved MR er mye verre. Me not like MR! (men jeg klarer det greit altså, har tross alt god kropp og psykisk kontroll over meg selv)

Masse vas en alt for sen lørdagskveld..

3 kommentarer:

Bibbis historia sa...

Hej Klara, angio är inget som MR och absolut inget som bronchoskopi, jag lovar dig. Jag har gjort två angio och det är helt ok mot många andra saker man har gått igenom. Jag ber alltid om lite lugnande innan för min egen skull, tycker inte om själva rummet som är serilt och alla som är sterila..jag ska göra angio 1 gång/år och det är helt ok, men sen är det så att alla upplever saker olika men för mig var detta ingenting.

Oroa dig inte för undersökningen.

Kramar.

Åshild sa...

Personlig syns jeg du skal spørre den legen som har sendt deg brevet om hva denne undersøkelsen går ut på. Så slipper du å spekulere, og så kan du være forberedt på hva undersøkelsen faktisk går ut på.

Det er kjempesynd at du skal ha disse komplikasjonene. Vet jo selv mer enn nok om nakkeproblemer, og dette høres enda mer sammensatt ut. Men iallefall godt de undersøker hva årsaken er, så det kan være mulig å finne en løsning og riktig behandling.

Hilsen fra Å

Anonym sa...

Hei!
Har fulgt med på bloggen din noen måneder nå. Leser at du har både oppturer og nedturer. Det som imidlertidig facinerer meg mest er din brennende interesse for Trico, og hestesporten generelt.
Jeg både ler og gråter når jeg leser bloggen din. Du er flink til å formidle følelser og tanker.

Denne helgen har vi vært på Epona fra torsdag til søndag, og jeg fikk endelig både sett på og hilst på Trico opptil flere ganger. Og jammen er han flott!!!

Håper du går en god tid i møte nå mot jul.

Ps.
Epona er et fantastisk sted, heldige du som har hesten din der :o)

Klem fra Therese