torsdag 20. august 2009

Åpningshow på Epona for EM.

Jeg var der. Hvertfall noe av tiden. :)
Åpningen startet med tunder og brak presist klokka 18.00. Bokstavligtalt. Himmelen åpnet seg. Jeg lå godt under teppet hjemme hos mor, og var veldig glad for at jeg så tegnene. Den offisielle åpningen skulle nemlig starte utendørs under noen telt. Håper teltene tok unna for den verste støyten, men det var utrolig trist at det skulle være sånn.

Rett over 7 var det å kle på seg nok av tøy å vente på den gode sjofør. Og siden prinssessen selv (ikke min prinssesse) skulle spre glans over arrangementet var jeg veldig glad for at jeg fikk bruke "bakdøra" og kjøre bilen helt opptil der. Snilleste folkene på Epona som order opp. Å gå (eller trille) 100 meter i regnvær vil ikke være særlig lurt akkurat nå.

Åpnings showet var fantastisk! Hestens historie i musikk, film, lyd, dans, riding og drama. Alt fra løse Andalusiere til smedens beundrere. Proffe musikere sammen med stallfolk og ryttere. Riddere i skinnende rustninger, på hester som vender på femøringen. Dressur i kostymer fra rennesansen mm. Flott!

Hestene imponerte stort. I scene røyk og lyskastere, med masse lyd og folk alle veier. Sindige og rolige. Trico hadde sin rolle. Det han kan best av alt; å gjøre seg til for publikum helt på egenhånd. I går hadde han vært litt usikker, i dag hadde han bare sitret når de tok han ut i samme settingen. Man kunne se at han synes dette var helt topp.

Vi gikk ut bakveien igjen. Men kjørte veien frem. Mannen i grønt så nok litt forundret på oss der vi kom fra den veien det ikke var sluppet inn noen biler. Lurer på om han undrer seg over om han har gjort jobben sin? Har en mørk volvo sneket seg inn forran hans strenge blikk. *fnis*

2 kommentarer:

Åshild sa...

Så HERLIG at du fikk med deg deler av åpningen! Høres ut som gode øyeblikk. Sånne øyeblikk man må samle på.

Skulle gjerne vært der jeg og, men det prosjektet la meg og min kollega på hylla for en god stund siden. Det var mer ønskedrøm enn realisme. En liten trøst da, at NRK skal sende et program fra EMet for funksjonshemmede ryttere.

God natt fra Åshild

Anonym sa...

kjære deg jeg leste akkurat i bloggen din det er fælt og ha slike smerter.jeg selv er frisk og sunn jo jeg har litt trøbbel med beina men ikke sånn at jeg har vondt det er bare kipt for jeg kan ikke gå så mye som før.men og lese om deg helt grusomt at noen kal ha det slik.det er liksom sånne smerter alt blir så meningsløst,ikke glede med noen ting det vonde overgår alt.og dette at du er så sliten stakkars deg.håper virkelig at du en dag blir frisk får en donor stakkars jeg syns så synd på deg.håper du har noen gleder i alle fall.jeg følger maren sofies blogg det var slik jeg fant deg.jeg skriver igjen,du er tapper og modig.