mandag 16. juni 2008

Jeg hater CF.

Sykdommen burde vært utryddet, død og begravet. Tar livet og livsmotet fra unge mennesker, og gir de en hverdag som ingen er forunt. Legger pasienter mellom to stoler både på sykehusene, i trygdesystemet og verden generelt. Den er ikke tilrettelagt for pasienter med CF.

Jeg vil ha ferie. Feriepenger og lønnsøkning. De to første er umulig, man får nemlig ikke ferie fra sykdom. Sykdommen som sliter en ut sakte med sikker. Gir utfordringer som er umulig å overkomme. Ingen alternativer, og endelig (på det tidspunket) så slipper man å lide mer.

En lønnsøkning ville hjulpet godt. Det er få som ser den harde "jobben" vi pasienter gjør hver dag. Hadde jeg vært i annens situasjon, så hadde jeg unt personer i denne umulige situasjonen muligheten til hvertfall å slippe å snu på hver en krone. Lett for meg å si som er i situasjonen... Leve skal man, men ikke mer enn det heller... Norge er tross alt sånt ett rikt land... for de rike...

Sint?
JA!
På hvem?
Umulig å svare på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skjønner veldig godt at du er sint. At du har økonomiske bekymringer i tillegg til sykdommen burde vell være unødvendig i et av "verdens rikeste land"?!!!!!

-tjib-

Anonym sa...

Hvis alvorlig syke mennesker hadde fått lønn etter innsats, pågåenhet, mot og krisehåndtering, hadde Telenor-Baksaas vært en fattiglus i sammenligning.

Ja til lønnsøkning!!!!


S