fredag 18. september 2009

Blir så usikker.

Første gangen jeg var inne til Rikshospitalet ble jeg innlosjert på sengeposten. Veldig greit. Ett system jeg er vandt til. Andre gangen jeg var inne ønsket jeg selv å bare få en poliklinisk time. Enklere for meg, enklere for dem. Nok ett system jeg er vandt til. Denne gangen er jeg kaldt inn til dagenhet. Noe jeg absoutt ikke er vandt til. Til vanlig er det ett sted jeg ikke er ønsket. Ikke skal jeg treffe andre CF pasienter, ikke skal jeg treffe andre pasienter som er på imundempende medisiner (mye altså) og ikke vil de "vanlige" sykehusene ha meg løpende rundt. Og andre transplanterte folk skal jeg holdes unna. Ikke kan jeg ta helsetransporten som går daglig mellom sykehusene heller, så jeg må nok kanskje kjøre selv, ja for offentlig trasport orker jeg ikke... Ikke enkelt når man sitter med en mulitresistent bakterie som ingen kjenner noe til.

Nuvel. Jeg har ringt å gitt beksjed, noe de var veldig glad for inne på dagenheten. Hva det vil bety for meg vet jeg ikke før mandag.. Kanskje jeg dyttes rundt litt igjen... Er så glad i å bli dytta rundt (not)..

Det hele fører til at jeg blir veldig usikker. Nå blir jeg også veldig usikker fordi jeg her har fått plass på sykehus hotellet, nok ett sted jeg til vanlig ikke får lov å være.. Heldigvis er dette en usikkerhet det er enkelt å få tak på. Noen telefoner hit og dit, og det hele er i orden på en eller annen måte. Og da vet jeg sikkert litt mer om hva det er jeg skal inn å gjøre der inne denne gangen også. :)

2 kommentarer:

Åshild sa...

De har nok ikke fått med seg hva slags bakteriebombe du er, og derfor lagt planene som for "normale" pasienter. Viss du ikke kan ta helseekspressen og ikke orker kjøre selv vil jeg foreslå at du får din lege til å rekvirere taxi, ev. buss/tog og taxi. Mye usikkerhet er ikke bra!

God helg!

Klara sa...

Nei det er litt slitsomt Åshild. Men har snakket med fastlegen, så orker jeg ikke å kjøre selv, ja da skulle jeg nok få drosje. Buss/ tog er for slitsomt i den formen jeg er i nå. Legg på litt regnvær og det er dømt til å gå galt. De var veldig imøtekommende på Rikshospitalet, og veldig glad for at jeg ringte å informerte dem. Min kontaktsykepleier var ikke på jobb i dag, så skulle prøve igjen på mandag (viste ikke jeg hadde en kontaktsykepleier jeg en gang) hehe..