torsdag 3. september 2009

Kjempeflink kommune mm.

Siden vi for ei lita uke siden bestemte oss for å reise til utlandet har ting gått slag i slag. Etter turen til Kenya lærte jeg at det kunne være veldig greit å ha ett sittende transportmiddel (rullestol) tilgjenngelig hvertfall på flyplasser. Og også når vi var feks på museum ol. I Kenya var det ikke så mye gåing, da det generelt var u-trygt. Men i Florida vil det bli mye gåing da det er mye vi vil se på; Disney World, Sea world, Kennedy space center +++ Tror ikke jeg skal belage meg på å gå rundt alle de greiene der. Samt byvandring vil nok være fint å kunne gjøre. Derfor ble det tatt telefoner rundt for å høre hva som kunne ordnes. Min fantastiske koordinator i kommunen tok det på strak arm, og begynte å høre rundt. Og i dag fikk jeg beskjed om at rullestolen var kommet til kontoret hennes. I løpet av neste uke settes det på en motor, og den er fiks ferdig til å transportere meg ut på nye eventyr.

Det gjør vondt. Vondt at jeg ikke lenger bare kan ta bena fatt å gå dit jeg vil. Ikke fordi det er noe galt med bena, men fordi lungene sier nei takk etter noen hundre meter. Det begrenser meg med hva jeg kan og vil gjøre. Rullestolen håper jeg skal hindre meg i den biten. Men det gjør vondt. Vondt fordi det er ett steg i feil retning..

Ingen kommentarer: