fredag 25. september 2009

Medisin for desperate.

Definitivt!
For det første så tok det hele 1,5 time å bare få inhalert de 7 ml med Fortum. På helt ny maskin med helt nytt utstyr. I tillegg så brukte jeg først en halv time bare på å klare å puste den inn. Pføy det smaker bare helt grusomt og litt til. Jeg tror ikke jeg kan forklare hvordan det smaker, men dere som har prøvet å få Fortum intravenøst kan nok bare tenke tanken på å få det stoffet inn i munnen... Håper at jeg skal kunne komme ned i 1 time på å få det innhalert, men stoffet er så seigt at det er fryktelig tungt å forstøve. I tillegg må jeg hvertfall i starten regne med å ha "pustepauser" for å komme igjennom greiene.
Det er ett desperat forsøk på å skyve infeksjonene litt bort. Prøve det som er å prøve. Holde situasjonen under så god kontroll som overhodet mulig. Hindre tette sykehus opphold med intravenøse kurer. Som legen og jeg ble enige om etterpå, dette er ikke noe man forsøker hvis man ikke er desperat. Fortum er virkelig ikke laget for å innhaleres..

Nuvel. Nå er det lagt opp til å prøve noe helt nytt fremover.
Doksycyklin Hexal (tabletter av noe antibiotika slag) 1 tablett daglig.
Inhalasjon ventoline x2 daglig (før Fortum for å gjøre lungene mer rolige og mottaklige mot "giften".)
Inhalasjon 2 g Fortum x2 daglig
Denne kombinasjonen skal vist være effektiv mot Burcolderia, så det blir spennende å se. I første omgang skal vi finne ut om jeg tåler å inhalere fortum, hvis det går bra (dvs at hvis jeg ikke får anafylaktisk sjokk, alle andre bivirkninger må bare tålereres) så skal jeg først og fremst stå på denne behandlingen til slutten av oktober. Så blir det en ny vurdering derfra. Er det effektivt (som i å holde meg ute av sykehuset frem til da) så er det noe jeg kommer til å fortsette på..

1 kommentar:

Åshild sa...

Jeg misunner deg ikke!!!! Dette høres helt forferdelig ut. Du er jammen utholdende, seig og tøff som orker dette! Måtte det gi alle gode resultater som kan være mulige! Lykke til med forsøket! Du skal se at du blir god som ny :-)