søndag 13. september 2009

Trøttsom.

Veldig hyggelig å være på tur, men veldig godt å være hjemme.

Sliter utrolig med å ta med meg O2 flaska når jeg skal ut å gå. Når jeg bruker det, så kjenner jeg at ting blir lettere, og at jeg blir mindra annpusten. Mindre hosten også faktisk. Spessielt i stallen så kjenner jeg det godt. Samtidig så føler jeg meg så veldig syk når jeg bruker det, og jeg føler at folk håndterer det dårlig. Noe som igjen er litt slitsomt. Bruker mye tid og energi på å tenke på det. Rart, for jeg vet jo at det hjelper.

Nu er det uansett kvelden her. Kommer nok kanskje bilder i morgen. God natt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

O2 e nå kroppen treng så korfor nekte den det?
~trønder-barbro~¨

Klara sa...

Helt sant Barbro. Bare synd at ikke følelsene henger sammen med fornuften.. De pleier å komme etter heldigvis da. :)

Asbjørn Tvedt sa...

hei Klara.

Har lest bloggen din den siste tiden-jeg er en dame som er avhengi av O2,står i transplantasjons "kø"..jeg forstår så godt hva du snakker om,jeg føler meg til tider som en "attraksjon"--mye man må lære seg å takkle,ikke alltid like lett.
Men stå på ,du er ei utroelig tøff jente.TENK PÅ DETSOM ER BEST FOR DEG!

Anonym sa...

hei.
jeg har cf selv og bruker oksygen..i starten er det alltid litt ille å bruke det for du føler folk glor..men drit i dem..har brukt det nå 7 år og hatt faktisk ganske mye humor på det.. man må ta livet som det kommer men hvorfor ikke bruke litt som hjelper deg å bedre hverdagen.. tenk slik:noen er avhengig av tobakk og vi avgengig av oksygen hehe.. lykke til videre...

Klara sa...

Hei Ruth Sissel og anonym med cf. Håper jeg en dag kan klare å se på det som ett hjelpemiddel sånn som dere gjør, og til og med med humor!! :-) Imponerende! Enn så lenge får jeg bare "tvinge" meg til det, sånn som man gjør når man må ting som man synes er ubehaglig. Så blir det kanskje lettere etterhvert. Det pleier jo det med ting. :)