onsdag 26. desember 2007

Mine to stjerner

Ja dere trodde vel at dere skulle få se bilder av hesten og hunden nå ja! Men der tok dere feil. Jeg har nemlig flere stjerner på lager. Nemlig mine to tantunger på henholdsvis 1 og 2 år. Og om jeg kan si det selv, så er de helt bedårende..
De har jeg selvfølgelig feiret jul sammen med.

Lille Julie på 1 år som har kommet hele dan lange veien fra Oslo for å feire jul hos bestemor og bestefar. Julie ser jeg ikke så ofte, men desto større er gleden de gangene jeg får hilse på henne og hennes to flinke foreldre. Julie er stort sett veldig blid, og skikkelig glad i mamma'n sin, akkurat sånn som 1 åringer skal være.





Så er det Ellen på 2 år. Det å fange en toåring i ett stille sekund på julaften er noe man godt kan se langt etter. Og de gangene hun satt stille, da var gjerne ansiktet begravet i en eller annen gave... Ellen har en fantastisk mamma som lar meg få lov å passe Ellen just når det passer meg omtrent. Og siden jeg har hatt mye med Ellen å gjøre helt siden hun var helt liten, faller det ganske naturlig at Ellen er en natt oppe hos oss innimellom. Og hun har frem til nå oppført seg eksemplarisk, og det gjør jo at vi gjerne låner henne igjen og igjen hele tiden.



Jeg er heldig som har to så flotte tantunger. Og enda heldigere som får lov å låne de innimellom. Dessuten har jeg stort sett alltid tid til dem, selv om jeg kanskje kunne ønske litt mer tid sammen med Julie. Ellen kan jeg vel nesten ikke få nok av. Hun er min lille solstråle, selv også når hun ikke stråler så mye selv.


Noen som er i tvil om hvor høyt jeg setter mine to tantunger?


Ellers så har jeg fått nytt fotoapperat i julegave av min mann (og meg selv). Et FUJIFILM: FinePix S8000fd. Ett kompakt superzoom kamera med 18x optisk zoom. Dette fotoapperatet skjønner jeg at jeg må lære meg å bruke, men jeg er allerede godt i gang med å trykke og prøve og feile. Det kan godt hende det kommer noen fler bilder her etterhvert...

Ingen kommentarer: