tirsdag 12. oktober 2010

CRP på vei opp igjen.

CRP= C-reaktivt protein, oftest kalt CRP, er en blodprøve som særlig brukes ved diagnostikk av infeksjoner. Nivået av CRP stiger når en betennelsesreaksjon begynner i kroppen. Blod til analyse kan tas ved et stikk i fingeren og kan analyseres raskt, noe som gjør prøven anvendelig og mye brukt både i allmennpraksis og i sykehus.

Håpet jo at denne infeksjonen var på retur nå. Har vært over tre uker på sykehuset og fått masse masse antibiotika. CRP har hoppet opp og ned som en annen jojo. Jeg synes bare den kunne synke sakte men sikkert. Eller helst fort og sikkert. Det ville vært noe det. Når jeg fikk vite at CRP var gått opp igjen i dag, så orket jeg ikke en gang å bli lei meg eller skuffet. Nesten som ventet sånn som det har vært nå.

Akkurat nå tror jeg ikke at jeg blir skrevet ut fra sykehuset før jeg reiser direkte inn til transplantasjon på Rikshospitalet. Så håper jeg at det ikke blir for lenge til. Og at jeg er frisk nok til å kunne klare operasjonen. Det er mange tanker knyttet til akkurat dette nå. Kanskje fordi ting har vært så alvorlige nå. Er utrolig lei av sykehus, gule frakker, blå hansker og kjedelig mat. Innimellom antibiotika blandet i så store mengder saltvann at jeg neppe trenger å drikke noe..

I dag er det tirsdag og en av mine favoritt tv-serie dager. Starter med "Grey's Anatomy", så "Medium", deretter "Tree River (?)". Så tror jeg det går noen serier på 5 etter det som jeg godt kan se. :) Håper dere også får en fin kveld. :)

Ingen kommentarer: