fredag 22. oktober 2010

Litt mye i går.

Men godt med underholning i dag. I tillegg er familie kommet til bygda. Fantastisk! Det betyr at det blir en helg med masse hygge, og jeg er her å kan være med på det. Me like! Så blir det den vansklige balanse gangen med å avgjøre hva som er passende og hva som blir for mye. Fredagskvelden har gått over all forventning med å passe på de tingene som jeg vet er viktig. Sitte godt. Ikke fryse. Bruke oksygen. Slappe av. Ikke ha vondt. Er veldig veldig streng med meg selv i forhold til hvor mye smertelindring jeg tar når jeg sitter hjemme. Da kan jeg godt tåle å ha det ugreit en dag eller to. Men på bortebane er det en faktor som gjør meg mye mer sliten, så jeg passer på at alt går så greit som mulig. I tillegg så er det å få i meg denne maten da. Men med selskap er det så mye enklere å spise, å jo mer selskap jo bedre. Familie betyr også god mat, så da trenger jeg kanskje ikke tenke på det problemet i helga?

Ellers må jeg nok innse at den kiloen jeg tapte de to siste ukene på sykehuset nok er borte for godt inntil videre. Ikke sjangs i havet om jeg klarer å få i meg nok kalorier til å få kroppen til å gå rundt og litt til. Men jeg passer på, og likeså gjør min kjære. Så forhåpentligvis går det greit å få i seg nok her på hjemmebane. Jeg ser ikke skrapa ut. Kortisonen gjør kinnen litt for gode å runde til det. Men det er nok ikke mer enn det må være på den 169 cm lange kroppen min.. Synd jeg ikke klarer å få i meg den literen med melk til dagen lengre. Prøver å erstatte med at alt som er lyst er lov. Dessverre er lysten liten. Går mye i frukt og grønt. I det minste sundt. :) Også cola da. Coca cola. Noen laster må det være lov å ha.

Klokka er passert midtnatt, og jeg er ennå en dag nærmere til å kunne orke å gjøre ennå flere ting sammen med familien. Ting jeg virkelig gleder meg stort til!! Hele familien både her og der.

1 kommentar:

Åshild sa...

Håper du har ork
sammen med dine idag

enda en dag nærmere nye lunger!

Åshild