tirsdag 17. august 2010

Flere dager.

Som forventet blir det flere dager inne på rom 176. Sansynligvis helt til jeg skal på kontroll på rikshospitalet i slutten av neste uke. Sikkert like greit. Får samme opplegg som fikk ting til å snu etter sist lungebetennelse: Bactrim og Meronem intravenøst. Også innhalerer jeg Nebcina. Innhaleringen går svært dårlig. Er så sliten at jeg fremdeles ikke klarer å kontrollere hosten når lungene blir irritert på den måten. Derfor får jeg 5 mg morfin i støt dose når jeg starter å hoste. Det dreper hosterefleksen straks, og jeg slutter å hoste. Håper virkelig det har effekt når det koster så mye å gjennomføre.

Lungene er nok fulle av betennelse. Hele venstre lunge brenner langs yttersiden. Hele tiden, døgnet rundt. På høyre siden stikker det som vanlig i midtlappen, men også der er den brennende følelsen tilstede. Liker det svært dårlig. Håper denne ekstra runden ordner opp sånn at jeg får noen flere dager hjemme. Men jeg må innrømme at jeg er mer forberedt på å være her flere dager enn hjemme, og bare reise hjem på besøk.

Har snakket med de på Rikshospitalet i dag. Skal begynne med tettere oppfølging av psykolog for å holde motivasjonen og motet oppe. Få ut vonde tanker og dele med noen som ikke er så nære. Ikke noe problem for meg som allerede har tett oppfølging hos pratedamen min. :) Så det vil gå veldig greit. Setter pris på at de passer på den biten også fra Rikshospitalet sin side. Det er tøft når man har infeksjon på infeksjon og kroppen aldri får hvilt skikkelig.

Matlysten er blitt noe bedre. I dag fikk jeg for første gang på flere dager i meg en hel middag. Veldig fornøyd med det. Så har jeg som mål å få i meg to egg i tomatsuppe hver kveld. Går greit til nå.
Tirsdag er favoritt tv kvelden. Så at det virkelig regner høst regn ute gjør ikke så mye siden jeg allerede er her jeg er. Håper det er noen sommerdager igjen litt senere, det ville vært hyggelig. Nå skal jeg ha den obligatoriske kvelds kakaoen.

Egentlig har det vært en god dag. Har fått luftet en del alvorlige temaer på legevisitten, snakket litt med pratedamen, fått avklart ting med Rikshopitalet, hyggelig samtaler med sykepleiere, og trivelig besøk av søster og hennes samboer. Synes det er veldig kjekt når noen kommer innom sånn på kvelden. De blir veldig mye kortere da. :)
Håper dere lesere får ei god natt.

Ingen kommentarer: