lørdag 14. februar 2009

Fredag den 13 hele uka?

Det er litt sånn det kjennes ut nemlig. Men jeg er her jeg er, og jeg kan ikke endre på annet enn hvordan jeg regerer på situasjonen. Derfor må jeg heller passe på å reagere på en konstruktiv måte. Men hva er da konstruktivt?

Situasjonen jeg er i er surrealistisk på grensen til morsom (galgenhumor da). Det har liksom aldri slått meg at jeg kunne få en til av de totalt 9 typene av Burcholderia Cepacia Complexet. Jeg hadde liksom en, og vi klarte oss i grunnen fint sammen. Mye finere enn mange andre. Sammarbeidet godt om å holde liv og røre nedi lungene, men uten at den ene klarte å påvirke den andre for mye. Også går den møkka bakterien ut å henter en slektning?? Det er dårlig gjort det. Slag under beltestedet kalles det. 2 mot 1 er ikke en jevn match!

I kveld var det 1-0 til meg. Ha! Jeg har nemlig vært ute en tur. En ørliten bitteliten tur i stallen. Men jeg var i stallen! Så det så. Så får vi se hvordan kampen i morgen blir.

Så blir det å ta en dag av gangen. Se hvordan dette påvirker eventyret mitt. Finne gledene der de er å finne. Og overleve det som ikke er så greit. Og tillate seg å være i den situasjonen som ikke er så grei også. Og kanskje slippe flere litt inn. Sånn at det er flere som kan hjelpe meg å bære. Ja hvis de vil da. For det er valgfritt. Jeg skal ikke lesse på noen en bør de ikke klarer. Håper jeg.

Nå er fredag den 13 over. Sikkert like greit spør du meg. Også jeg som ikke er overtroisk da.

2 kommentarer:

Bibbis historia sa...

En bamsekram till Dig!
Klem Bibbi

Rune Eide sa...

Det var dårlig gjort å gi deg dobbel dose av ubrukelige bakterier!! Hva skal man med dem? Håper du blir kvitt dem snart. Stå på!

PS Takk for hyggeligge kommentarer!!