tirsdag 20. april 2010

Da var det stopp.

De siste dagene har grapset i lungene blitt mer og mer grøt. I dag ble det stopp. Fikk opp en liten rosin etter 2 timers innsats. Derfor hadde vi ei økt senere på dagen der jeg knapt fikk opp ett riskorn. Masse masse arbeid for ingenting. Puster dårligere og får mindre luft i lungene enn i går. Så nå blir det spennende å se hvilken vei det bærer. Om den drenasjen som vi har gjort de siste dagene gjør at det tipper i mitt favør (at jeg ikke blir dårligere), eller om bakteriene får overtaket og gjør tilværelsen min ennå vanskligere. Dette er en litt ny situasjon. Tidligere når det har stoppet opp har det vært før jeg har klart å fjerne noe av det mest infiserte grapset i lungene. Denne gangen har jeg fått opp en del når infeksjonen har vært i startfasen og når det begynte å tette seg til. Hva som skjer videre må vi bare vente å se. Er jeg heldig så har jeg to fysioterapauter som henger over meg i morgen.

Håpet var dette ikke skulle skje når jeg fikk optimal fysioterapi her på Ullevål. Dessverre ser det ikke ut til at bakteriene i lungene bryr seg så veldig mye om det. De blomstrer opp fra dypet når det er rom for det.. Slitsomt. Og jeg blir fryktelig sliten og utmattet av dette. Får ingen sykdomstegn utover dette, men jeg orker svært lite. 1-3 timer med besøk og jeg er helt satt ut. Ikke særlig gøy. Snakket med kontaktsykepleier fra Rikshospitalet her, og det er del ting på medisinarket mitt som må diskuteres på legenivå. Liker ikke diskusjon over hodet på meg, så jeg skal nok henge med i svingene.

Ingen kommentarer: