onsdag 21. januar 2009

Bra fysioterapi.

Jeg er ikke noe flink til å ta meg selv i nakken når jeg ligger inne og ikke er helt i form. Alt blir liksom så ekstra slitsomt. Dette har jeg tatt opp med legene, og også med fysioterapauten på Ullevål. Nå er det satt i gang ett fast opplegg med fysioterapi med en gang jeg blir lagt inn, og med en fast fysioterapaut. Vi har prøvd før, men det krever en innsats av både meg og fysioterapauten. Og min innsats har nok ikke vært av de største.

Denne gangen har vi virkelig fått tatt tak i det, og det har vært kjempebra. I dag var jeg ekstra astmatisk og tett i pusten på morraen, og alt arbeid virket bortkastet. Fikk liksom ikke til å slappe av eller puste eller noe. Fysioterapauten kom, vi gjorde opplegget og sannelig ble vi ikke "belønnet" med en skikkelig god runde hvor det virkelig kom opp noe gammelt gørr som lå å stengte. Det var nesten så vi danset og sang når visitten kom inn senere. En time med godt arbeid gjorde virkelig susen. Mengden var ikke den største, men bare det at vi ikke ga opp og fortsatte for så å få opp dette gørret var gull verdt. Noen ganger virker det som om pustingen i ro og fred bare er en eneste stor bortkastelse av tid, men denne gangen fikk vi vist at det ikke var det. Også så mye greiere resten av dagen blir. Selv også når det ikke kommer opp noe. Bare det å ha fokusert på å puste riktig og rolig lager en helt annen stemning i kroppen..

Dette tror jeg blir bra. Takk for all hjelp for å få det til.

1 kommentar:

Annika sa...

Tusen takk for gode ord på bloggen min. Du er jammen god! Eg skal vere flink no ja, å ta godt vare på ryggen:)

Håper kuren din ikkje er altfor ille, og du får ei god periode når den er over! Tenker masse på deg.

Klem!