torsdag 29. januar 2009

Ei hand.

Uten at jeg da kan si hvor det kommer fra så er det bare en inderlig dyp og kraftig smerte som overmanner meg.
Den river hele kroppen min med seg, virvler opp alle de vonde tankene som egentlig ligger stille. Riper opp i sår som har grodd, og strør salt i småsårene som ennå blør.

Det er overveldene.

Svart, mørkt, dypt og vondt.

Der og da virker det som om ingen ting kan bedres. Det ses ingen fremtid, morgendagen eksisterer ikke.
Lyset er så langt borte at man aldri tror man vil nå frem til det.
Sorgen over å ha mistet dekker over alt annet som er funnet.
Følelsen av fortapelse er enormt kraftig.

Heldigvis er det ei hand, noen gode ord, en klem, en armkrok.
Sakte med sikkert kommer lyset frem.
Man når det kanksje ikke der og da, men man ser det.
Og man vet at man vil nå det. En gang, om ikke akkurat da.

Jeg er heldig.

Jeg har ei hand som strekker ut etter meg i min største fortvilelse.
Og som klarer å gripe meg og holde meg fast.

Ei hand.

Ei hand av kjærlighet.

*griner*

3 kommentarer:

Åshild sa...

Vakkert.
Og vakkert skrevet om det som er så ufattelig vondt.

Anonym sa...

Så vakkert, Klara. Klump i halsen.


S

Klara sa...

Tusen takk. Det ble veldig veldig riktig. På alle måter.