torsdag 15. januar 2009

Da var kuren i gang.

Da er jeg på siste dose for i dag på andre dagen av kuren. Kuren fikk en litt pang start med allergisk reaksjon med kløe og hevlse i ansiktet. Ett øyeblikk så det ut til at Meronem var helt ute av behandlingsbildet. Men kortisonen er min venn, og klarte å dra det hele på plass. Så nå er det bare den vanlige utslåttheten og leddsmertene som plager meg. Har hatt feber med frostanfall de siste dagene, og det er skikkelig ubehagelig. Vært ute en liten tur i kveld, som igjen førte til feber og frostanfall. brr..

Ellers så skal vi i morgen diskutere å starte en aggresiv behandling mot staflykokkene etter denne kuren. Hvis jeg har skjønt det riktig så vil det bety at jeg skal først ha en måned på en type antibiotika, så rett over på en ny måned med en type antibiotika nr to, også en tredje måned med antibiotika nr tre. Dvs 3,5 mnd med antibiotika sammenhengende. Nå 14 dager med to typer intravenøst, så de tre måndene mot staflykokker i tablettform. Kan se for meg at det vil bli heftig... Ennå bare på diskusjons plan, men det er noe med at det er litt foruroligende at jeg har så mye infeksjoner når lungene mine egentlig er "ganske" gode. Har jo tidligere hatt utslag på allergi mot asbergillus som jeg har i lungene, så det skal også tas ny prøve i forhold til dette tror jeg. Kanskje det er noe der vi kan gjøre. Jeg er egentlig med på det meste nå. Slitsomt å gå å få småfeber av ingenting, og slitsomt å hele tiden være "på vakt" mot infeksjoner.

3 månder på antibiotika sammenhengende???? Lurer på hva kroppen vil si til det jeg... Tøft nok med 14 dager spør du meg...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Som du spør, får du svar. Du er så steintøff at du klarer dette og. Men at du skal ha det så plagsomt under i.v.kur er helt for ille!!!
Når ting er sånn er det ikke lett å se mer enn en eneste natt eller dag foran seg om gangen. Hold ut! Å

Klara sa...

Tro meg, jeg teller ned for hver dag. Nå er det bare 10 dager igjen (tror vi går for 12 dagers kur nå). Dessverre er jeg så alt for klar over at dag nr 5-8 er de verste, og det er ennå noen dager til de. Skjønner ikke at det skal være sånn. Rare greier. :)

Klara sa...

Tro meg, jeg teller ned for hver dag. Nå er det bare 10 dager igjen (tror vi går for 12 dagers kur nå). Dessverre er jeg så alt for klar over at dag nr 5-8 er de verste, og det er ennå noen dager til de. Skjønner ikke at det skal være sånn. Rare greier. :)

Bibbis historia sa...

Otroligt vacker bild, så känner jag mig just nu...
Jag har 2 månader kvar av en antibiotika samt 40 dagar på virusmedicinen. Min kropp reagerade kraftigt på virus medicinen men det blir bättre för varje dag.. Håller mina tummar på att din kropp klarar det fint.
Klem Bibbi