onsdag 22. april 2009

Sånn ca Kenya planer..

Endelig begynner ting å gå seg til med reisen og sånn. Er ennå en del ting som må gjøres, men det går nok greit. Tiden går utrolig fort, og jeg håper bare jeg rekker alt. Planen for Kenya ser nå ca sånn ut:

Lørdag 25 april:
Ankommer Kenya klokka 20.55. Da blir vi plukket opp av Mouris som kjører oss til hotellet vi skal bo på. Det hotellet kan dere se mer om HER. Der har vi booket rom for 3 netter sånn at vi har litt tid på å komme oss etter en 11 timers lang flytur. I tillegg er dette i nærheten av Nairobi sånn at vi får se litt av denne byen også. Her håper jeg at jeg hvertfall skal få gitt en beskjed om at jeg er trygt nede og sånn. Ett så flott hotell må da ha ett internett tilgjengenlig.

Tirsdag 28 april:
Setter vi mest sansynlig nesa mot Masai Mara. Så spørs det hvor lenge vi blir der. Det vil avgjøre hele turen videre.

Så reiser vi mot Meru. Sansynligvis kommer vi til å ta en overnatting på veien for å ikke legge opp til for hard kjøring underveis. Kanksje dukker det opp noe langs veien vi til se nærmere på? Ellers så har jeg av en eller annen grunn veldig lyst til å besøke Nakuru og området deromkring. Vet ikke hvorfor, men den byen bare roper på meg.

Så bærer det til Meru og til barnehjemmet der Katrine er. Kanskje blir vi der en natt. Muligens fler. Sigbjørn har hvertfall veldig lyst til å være med å avlevere ett par ting eller fler. Så vi får se.

Etter det tror jeg ferden går inn i Meru nasjonalpark. Der kan det se ut som om vi blir noen flere netter. Vi får se. Muligens får vi lyst til å reise å se på noe annet. Åpent for det meste.

7 mai er vi tilbake hos Katrine. Så blir det å overnatte ei natt sammen der før jeg sender Sigbjørn i retur til Norge på egenhånd 8 mai. Får håpe han ikke går seg bort på Heatrow når han skal finne frem der. Katrine og jeg kommer også til å være så lure at vi sender sterke mannen hjem med mest mulig baggasje. Vi vil ha minst mulig å dra på når vi skal hjem.

8 mai til 14 mai tilbringes på barnehjemmet i Meru. Det blir spennende dager med å se en litt annen hverdag til en helt annen kultur. Hvordan drives ett barnehjem i Kenya. Hvordan har de det. Likheter og forskjeller mm. Spennende. Og ikke minst blir det veldig moro å møte det Kenyanske kjøkkenet til hverdags.

Rart jeg gleder meg?? Hvor mye tilgang det blir på nett aner jeg ikke. Men tror ikke det blir så alt for mye. Kommer til å skrive reisedagbok, så får vi se om ikke den kommer ut her i etterkant eller noe. Litt drypp kommer når det blir annleding. Og hvertfall bilder!!

2 kommentarer:

Bibbis historia sa...

Åh vad underbart att du är så nära din resan nu. onskar dig en underbar resa och att hälsan din är så bra som det går och du får uppleva mye saker.
kram Bibbi

Åshild sa...

Skjønner SÅ godt at du gleder deg!
Dette blir fantastisk, Klara. Du er modig og tøff og jeg håper du vil få din aller beste reise ever.

Hilsen fra Åshild