fredag 22. mai 2009

God fysioterapiøkt.

I dag var vi flinke. Intensiv fysioterapi med masse konstruktiv pusting. Det er bedre i lungene i dag enn det var på onsdag. Godt er det. Fikk opp masse gugg som ikke ser så helt gale ut heller. Det kjennes godt ut. Blir veldig sliten av en sånn time. Det jeg ikke liker er den dumpe smerten i lungene som har vært der konstant i en ukes tid nå. Hver gang jeg puster kommer det en raspende smerte som strekkes hvis jeg puster dypere enn ett vist punkt. Det punktet som smerten kommer på er selvfølgelig ikke godt nok, så jeg må puste meg "gjennom" smerten for å strekke på lungene. Tror neppe det finnes noen som helst god måte å beskrive dette på. Til sammenlikning er det som om man har studd foten og alikvel må gå på den med full tyngde.. Jeg har prøvd, og det er ikke særlig godt. Det er ikke dette heller. Jeg er litt redd for at denne smerten er kommet for å bli. Men jeg undres hvorfor? Er det vanlig for CF eller andre lungepasienter å ha sånne smerter?

1 kommentar:

Bibbis historia sa...

Du må kurera dig nu!
Kram