tirsdag 15. juni 2010

11 dager hjemme.

Bihulebetennelse og antibiotika er nøkkelord i dag. Og rom 176... Foreløpig holder det med to typer antibiotika, men det skal vurderes om det ikke må settes inn en til for å ta bihulebetennelsen. Er kanskje unødvendig å si at jeg har vondt i hode. Bihulebetennelse gjør sånt. Øre/nese/hals lege har vært innom her, og kommer innom i morgen også. Blir det akutt verre måtte jeg si i fra med en gang.

Jeg er frustrert fordi jeg er så sliten om dagen. Hele tiden sliten og utmattet. Men hva kan man forvente når man har infeksjon som krever minst to typer antibiotika intravenøst en gang i månden. Da blir det liksom ikke tid til å hente seg inn. Det gjør ikke det.

Blogger når jeg orker igjen. :)

3 kommentarer:

Villblomsten sa...

Hei - har du hørt om fenu Max ? - jeg vet ikke om det kan hjelpe deg - men det har hjulpet meg mye .

Jeg har kronisk bihulebetennelse ,
og legene kan ikke gjøre annet enn å gi pencilin når det blir "for gale" . ( er operert også )

Fenu Max er ett naturmiddel ,
kjøpes i helsekost-butikker .

Det gjør deg nok ikke frisk når du er så syk som du er nå - men det kan hjelpe deg mye !
Det virker etter ca 15 min , og jeg kjenner at det blir lettere å puste og mindre vondt i hodet :-)

Du bør nok øke dosen fra det som står på esken , om du er veldig tett nå .
Er du plaget av bihulsbetennelser ?
kan jeg anbefale daglig dose eller å bruke det fort når du kjenner det komme :-)

Beklager - ble veldig langt svar dette :-)
Men jeg er veldig "glad" i Fenu Max , for uten det hadde ikke jeg fungert !

Jeg har jo heldigvis ikke den andre sykdommen din ..
men spør evt legen din om du kan prøve Fenu Max :-)

Ps - du blir ikke avhengig :-)

( Beklager at jeg skriver så lang )

Klara sa...

Lange kommentarer går helt fint :)
Bihuleproblemer er hos noen CF pasienter ett gjennomgående problem. Jeg er da en av de som har problemet. Er åpnet opp kirurgisk 4-5 ganger i bihulene, og nå kommer heldigvis problemet relativt sjeldent. Dessverre så smitter det fort til lungene, og det gjør at jeg blir veldig dårlig.

Naturmiddler er jeg veldig forsiktig med. Reagerer på så mye medisiner, og får mye medisiner som kan reagere med andre medisiner (da også naturpreperater), så prøving på "nye" ting er ikke aktuelt nå.

Har hatt utrolig god effekt av akupunktur, men det driver de jo dessverre ikke med på sykehuset. Synd, for det kan virkelig hjelpe på mye.

Takk for råd selv om jeg ikke er så positivt innstilt på å prøve ting. Henger vel sammen med at jeg har vært prøvekanin i så mange år pga vanskeligheter med kompleksiteten i grunnsykdommen jeg har.

Og jammenmeg skrev ikke jeg en lengre kommentar enn deg. :)

Klara:)

Åshild sa...

God bedring, Klara!
Tenker på deg.
Heier på deg.
Hver dag.