lørdag 12. juni 2010

Infeksjon på gang.

Matlysten har vært laber noen dager. Trodde først det var på grunn av nedtrapping av kortison. I går kom feber, og i dag kom bihule vondt. Lungene er stort sett vonde hele tiden, men det har blitt litt tettere i løpet av det siste døgnet. Av erfaring vet jeg så alt for godt hvor fort en liten ubetydelig greie plutselig kan bli en alvorlig greie. Akkurat nå tror jeg det er trygt å vente med å kontakte sykehuset, men noe lengre enn mandag går nok ikke. Har derfor også startet opp med Lyrica sånn at ikke det skal stå i veien for å starte antibiotika. Nå savner jeg stort at det "bare" er å starte opp med noen tabletter med antibiotika her hjemme. Dessverre så må jeg opp på minst to typer antibiotika intravenøst, og dessverre så fungerer jo det ca ingenting. Eller, det er jo ikke helt riktig. Hadde de ikke fungert så hadde jeg vært død. Men enn så lenge klarer disse antibiotikaene og holde infekjsonen nede. Ikke borte, men nede. Og nede er veldig bra akkurat nå. Så lenge som overhode mulig. Så skal jeg prøve å ikke bekymre meg over når infekjsonen må bort, ikke bare holdes nede...

2 kommentarer:

Asbjørn Tvedt sa...

Kjære Klara !

Du er tapper,men jeg hvet du har ikke no valg.
Jeg venter på det samme ..den ene telefonen. . kanskje vi møtes på riksen en dag.. med nye friske lunger begge to og nye joggesko ;-) ? Det er drømmen..
Ønsker deg en deilig søndag på din nye veranda ( Om jeg husker rett)
klem Ruth Sissel

Klara sa...

Nye friske lunger skulle kunne dyrkes i drivhus.. Sånn at ingen trengte å vente eller lure på hvordan det skulle gå. :)
Takk for kommentar Ruth Sissel