tirsdag 8. juni 2010

Det blir regn.

Det gjør det. Helt sikkert. For min egen del ville jeg gjerne hatt tørke hele sommeren, men for andres del så kan det jo være godt med litt skikkelig rotbløyte med jevne mellomrom. Dårlig vær betyr for min del med en gang at det blir innendørs opphold. I tillegg så trigges infeksjonen i lungene av fuktig vær og jeg blir syk syk og mere syk. Dog er det ikke sikkert at det spiller noen rolle. Jeg blir sikkert syk syk og mere syk uansett. Optimistisk? Ikke en plass i dag. Bare vondt vondt vondt.

Dessuten tror jeg Birro kjeder seg noe veldig, for han ligger en plass, reiser seg og går å legger seg en ny plass. Holdt på med det en times tid nå. Mannen jobber "teite" vakter, så turene får vente. Med mindre noen andre vil komme å ta de med på tur. Jeg tror 1,5 meter med hund trenger tur i dag. De er veldig urolige i kroppen. Kanskje det er været med de også?

Selv skjønner jeg ikke hvorfor det skal gjøre vondt i lungene. En ting å være tungpusten å ikke orke noe. Men vondt ved hvert innpust er så forbanka unødvendig. Da går det liksom ikke ann å gjøre noe i sakte tempo heller. Bare sitte stille. Se film, lese eller se på tv. Jeg er så lei av å sitte stille. Har en god bok for hånden (tror jeg, nettopp begynt men virker lovende), men finner ikke ro til å lese heller i dag.

Nei, jeg får ta med meg kjedeseghunden ut på verandaen å klippe klør. Sånn før det begynner å regne.

Ingen kommentarer: