onsdag 20. august 2008

Hjelp på flere plan i dag.

I dag er første dagen jeg er smertefri etter pneumothoraxen (ble det riktig nå Siri?). Får ennå en god dose med smertelindring gjennom smerteplasteret, men har ikke hatt behov for noe i tillegg. Håper nedtrappingen skal fortsette likesmertefritt.

I tillegg er det første dagen jeg har orket å ha besøk. Passet fint at Siri og Siri kom på besøk. Gjorde ingenting at den ene Siri hadde med en koselig film jeg fikk låne, og den andre Siri ett stykke sjokoladekake. :-)

En liten halvtime senere fikk jeg en visitt av psykologen min Randi. Fikk snakket om litt vansklige og tunge tanker, og bare luftet hjernen litt. Det hjelper å kunne drøfte alvorlige ting med en person som man kjenner godt, men om allikevel er en som er i mitt hjelpeapperat.

På ettermiddagen ble lengslen etter Trico for stor. Pappa ble innkalt som sjofør og turen gikk først innom Rema1000 etter gulrøtter før det bar videre til bestestehestevennen Trico. Han var tydlig glad for å se meg, og jeg var ennå tydligere glad for å se han. 1,5 kg gulrøtter gikk ned på høykant og smilet mitt gikk lengre og lengre rundt. For en terapi!

Fysisk er jeg nok ikke i bedre form, men psyken har fått seg en enorm løft. Nå kan jeg faktisk smile og le på ordentlig, ikke bare fake det til.

I natt skal jeg prøve meg uten O2 igjen. Bare for å se om det har noe å si på søvnkvaliteten. Kommer til å teste litt på det de neste dagene da det kan være greit å kartlegge en sånn bit nå som muligheten er der.

Håper dere alle får en god natt!

Redigert for stavelsen, a har så lett for å bli e. Kanskje jeg kan skylde på smertestillende? *fnis*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å så godt å høre om turen til Trico :D

Jeg var sengeliggende i hele går pga influensa, og jeg syntes jeg hadde det fælt... Så all sympati!

Siri sa...

Pneumothorax ;)

Pneumo pneumo pneumo pneumo ;)

Klara sa...

Rart jeg ikke får til den e en da. Har jo ikke akkurat vært noe problam tidligare.. hihi

Fikset :-D