torsdag 25. februar 2010

17 ganger til dagen!!

Slimet i lungene vil ikke opp. Derfor skal det nå settes opp ett skikkelig program for å få det til. Skal i den sammenhengen innhalere diverse medisiner, og til sammen vil det si at jeg skal innhalere 17 (!) ganger til dagen. I tillegg skal jeg ha fysioterapi 2 ganger til dagen. Trene 1 gang til dagen. Helst spise litt mat inniellom også. Kan bli spennende å se hvordan dette programmet skal la seg gjennomføre når jeg egentlig ikke orker noenting.

Blir utrolig vanskelig å motivere seg til dette opplegget kjenner jeg. Da det ble lagt frem må jeg innrømme at jeg ble helt satt ut. Hvis jeg innhalerer 1 gang i timen og starter klokka 08.00 på morraen, ja da er siste innhalasjon klokka 24.00. Hver innhalasjon tar omtrent 20 minutter, også er det alt det som skal gjøres innimellom da.

Jeg må bare fokusere på at det er dette som må til for å holde meg i live fremover. Og at det skal hjelpe meg til å unngå en skikkelig alvorlig infeksjon som kan være kjempeskummel. Jeg må holde meg frisk nå som jeg står på ventelisten. Så er det bare å håpe at telefonen ringer snart. For dette kan virkelig bli en slitsom ventetid hvis 2010 skal fortsette sånn som det har begynt nedi de der lungene mine...

2 kommentarer:

Åshild sa...

Stakkars deg!

Nå har du det ikke mye bra. Hvem i all verden kan holde ut et slikt opplegg? Jeg krysser bare alle fingre og tær for at Telefonen kommer til deg Snart!

Tenker masse på deg! Og heier på deg!
Åshild

Anonym sa...

Ikke vanskelig å forstå at dette er vanskelig - en mye større oppgave enn å vinne gull i OL. Felles med de utøverne er at du må holde fokus - som du selv skriver. Du må holde fokus for nå er du nærmere målet om transplantasjon enn noen gang tidligere. Jeg tenker masse på deg.
Krysser fingrer og alt jeg har for at du når målet ditt.
Vigdis