tirsdag 9. februar 2010

Lang dag.

Da har jeg lest side 689 av boken jeg startet på til morraen i dag. Ett kapittel igjen før jeg køyer i senga. Så blir det å finne nytt lesestoff til morgendagen. Det ligger en bok klar her ett eller annet sted. Godt jeg liker å lese.

Denne uka har jeg startet opp igjen med hjemme fysioterapi. Det er noe helt annet å få hjelp med drenasjen enn å holde på alene. Det blir gjort hakket grundigere, pluss at det er veldig vanskelig vibrere mine egne lunger utenfra uten hjelp. Og det har mye å si sånne detaljer. Dessverre (?) fører det også at jeg må gå grundigere inn å kjenne på hvordan det kjennes ut neddi lungene. Hvor mye (eller lite) luft jeg klarer å få ned, og hvor dårlig de ventilerer nå. Å ta skikkelig magedrag vil være å overdrive noe veldig. Det går liksom ikke helt. Uansett hvor mye luft jeg prøver å trekke ned, så er det ikke plass til luften. Jeg vil ha mer luft ned, og jeg prøver, men det nytter liksom ikke. Frustrerende.

Ingen kommentarer: